تازه های سایت

کد مطلب: 51115
14. مهر 1401 - 2:19

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  جعفر سلگی معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار نهاوند در حاشیه کارگاه آموزشی توانمند سازی جوامع محلی در حوزه توسعه گردشگری اظهار داشت: شهرستان نهاوند به علت دارا بودن موقعیت جغرافیایی از نواحی ممتاز کشور و استان همدان در حوزه ی گردشگری به شمار می‌رود

وی در ادامه گفت: نهاوند از مکان‌ های دیدنی و تاریخی متعددی برخوردار است که بدون شک انجام اکتشافات باستان‌شناسی و مطالعات بیشتر در زمینه قدمت و تحولات تاریخی منطقه، زوایای تاریک تاریخ تمدن آن را بیش از پیش روشن خواهد ساخت.

وی افزود: شهرستان نهاوند به خاطر تاریخی بودن آن در بحث میراث فرهنگی خوش درخشیده است، همچنین در بحث گردشگری نیز به دلیل اینکه در یک منطقه ی کوهستانی واقع شده دارای آب و هوای بسیار خوبی می باشد و هرساله در فصل بهار و تابستان مسافران و گردشگران بسیار زیادی را جذب خود می کند.

 سلگی اظهار داشت: گردشگری یکی از درآمدهایی ست که می تواند جایگزین نفت شود و نهاوند این ظرفیت مهم را داراست.

وی بیان داشت: روستای فارسبان نهاوند تنها روستای هدف گردشگری است که در نزدیکی سراب زیبای فارسبان واقع شده ،ما توانسته ایم برای این روستا اعتبارات خوبی را جذب کنیم و در حال حاضر یک سفره خانه سنتی در این روستا هدف گردشگری فعال است که اینگونه کارها و اعتبارات می تواند باعث پیشرفت روستاها و شهرها شود.

معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار نهاوندگفت: در حوزه ی روستاها ایجاد خانه مسافرها,بوم گردی ها، سفره خانه های سنتی از کارهای بسیاری خوبی است که می تواند به رونق و توسعه روستا کمک کند و در این خصوص اگر کسانی تمایل به همکاری داشته باشند حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در حوزه ی شهری نیز هتل کوثر و سفره خانه سنتی حمام گلشن از کارهای بسیار خوبی است که در این سالهای اخیر انجام شده وامیدواریم با تلاش مردم و مسئولین درحوزه ی میراث فرهنگی و گردشگری شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم.

دیدگاه شما