تازه های سایت

کد مطلب: 50310
12. تير 1401 - 8:44
شهید منیره سیف دختر ۱۷ ساله نهاوندی فقط به جرم انقلابی بودن درحالی‌که چند روزبه ازدواجش مانده بود در 12 شهریورماه سال 60 به طرز وحشیانه‌ای در آتش کینه منافقین کوردل سوخت و اسمانی شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شهرستان نهاوند ازجمله شهرهای انقلابی با داشتن علمای برجسته و تراز ملی بود که از همان ابتدای شروع نهضت امام راحل، همگام و همراه ایشان بود.

وجود علمای بزرگواری چون شهید آیت‌الله قدوسی، آیت‌الله علیمرادیان، شهید آیت‌الله حیدری و دیگر عالمان برجسته باعث بروز روحیه انقلابی گری در بین مردم این دیار شده بود.

وجود معلمی انقلابی و بااخلاق همچون شهید طالبیان نیز در سال‌های ۵۱ و ۵۲ باعث ایجاد گروه انقلابی ابوذر شده بود که در سال‌های اوج خفقان رژیم ستم‌شاهی با شهادت ۶ جوان عضو این گروه نقطه عطفی در مبارزات مردم کشور شد.

بعدها در آبان سال ۵۷ و چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مجسمه شاه خائن برای اولین بار در شهر نهاوند سرنگون شد تا نگاه‌ها هرچه بیشتر به سمت نهاوند معطوف شود و نهاوند تنها شهرستان غیر مرکز استان در کشور باشد که دفتر ساواک در آن فعالیت کند.

دهه ۶۰ فرارسیده بود و هم‌زمان با دفاع مقدس فعالیت تروریستی منافقین در کشور اوج گرفته بود و نهاوند نیز با آن سابقه انقلابی در مرکز این ترورها وحشیانه قرار داشت.

هدف منافقین این بار نه رزمنده دفاع مقدس، نه پاسدار و نه معتمدین محلی و نه روحانی بود بلکه دختری ۱۷ ساله و مظلوم بود که به طرزی وحشیانه ترور شد و خانواده را در داغی ابدی فروبرد.

زینب سیف خواهر شهید منیره سیف واقعه تلخ ترور خواهرش را این‌گونه بیان می‌کند و می‌گوید: منیره عاشق امام و کارهای انقلابی و اعتقادی بود و برای حجاب اهمیت زیادی قائل بود.

وی می‌گوید: همان‌طور که در عکس‌های منیره مشاهده می‌کنید وی از چفیه به‌عنوان حجاب استفاده می‌کرد که نشان‌دهنده عمق اعتقاد او به حرکت انقلابی و بحث حجاب است.

خانم سیف می‌گوید: خواهرم در کارهای آن زمان که بیشتر جنبه اعتقادی و مذهبی داشت همیشه حضوری فعال داشت و در پشتیبانی از جبهه‌ها هم همواره در مساجد و بسیج حضور داشت.

وی افزود: منافقین کوردل که دستشان به خون جوانان مؤمن و انقلابی آغشته شده بود در سال ۶۰ فعالیت‌های ضدانقلاب را به اوج خود رسانده بودند و توان تحمل اقدامات این دختر ۱۷ ساله را نداشتند.

خواهر شهیده ترور اظهار داشت: منیره به معنای واقعی کلمه عاشق امام بود و ارادت عجیبی به حضرت روح‌الله داشت و همین امر منافقین آن روزهای نهاوند را عصبانی کرده بود.

وی ادامه داد: منافقین چندین بار به شیوه‌های مختلف خواهرم را تهدید به مرگ و ترور کرده بودند ولی این تهدیدها روحیه منیره را بیشتر می‌کرد و ترسی از این کارها نداشت.

سیف بیان داشت: چند بار منیره را تهدید کرده بودند و دریکی از نامه‌ها که به داخل حیاط ما انداخته بودند و موجود است نوشته بودند " این آخرین اخطار است دست از امام و انقلاب بردار وگرنه تو را خواهیم کشت " ولی منیره کارهای خودش را انجام می‌داد و به ما دلداری می‌داد.

خواهر شهیده ترور شب شهادت خواهرش را این‌گونه روایت می‌کند: در آن روز که 12 شهریورماه سال 60 بود عبور و مرور افراد مشکوک و چند موتورسوار یکی از خواهرانم را ترسانده بود ولی مادرم و منیره ما را آرام کردند ولی ترددها زیاد بود.

وی افزود: در آن زمان پدر و برادرم در جبهه حضور داشتند و منافقین می‌دانستند مردی در خانه نیست و به همین دلیل می‌خواستند نقشه ترور خواهرم را عملی کنند و خواهرم نیز چند نفر مشکوک را در پشت پنجره خانه دیده بود.

سیف ادامه داد: در زمان شام بود و سفره را برای صرف شام پهن کرده بودیم که صدای شکستن شیشه پنجره خانه را شنیدم و بسیار ترسیده و شروع به فریاد زدن کردیم و متوجه شدیم که چیزی به داخل خانه پرتاب شد که منیره فریاد زد نارنجک جنگی.

وی گفت: شرایط عجیبی بود و من و خواهرم به داخل حیاط خانه فرار کرده بودیم و خواهرم منیره با دیدن نارنجک و برای نجات جان بقیه و برای این‌که اعضای خانواده آسیب کمتری ببینند خودش را روی نارنجک می‌اندازد و بدنش متلاشی می‌شود و به شهادت می‌رسد.

خواهر شهیده ترور بابیان اینکه در این حادثه من و خواهرم و مادرم زخمی شدیم اظهار داشت: منافقین علاوه بر نارنجک یک "کوکتل مولوتف " به داخل خانه انداخته بودند که در داخل موهای خواهرم منیره گیرکرده بود و واقعاً به طرز فجیعی خواهرم را به خاطر عقیده‌اش در حمایت از امام و انقلاب به شهادت رساندند.

سیف می‌گوید: این ترور در حالی رخ داد که خواهرم در چند روز آینده قرار بود به خانه شوهرش که عقد کرده او بود، برود اما این ترور ناجوانمردانه او را ناکام از دنیا برد و این برگی دیگر از جنایات منافقین بود.

وی افزود: پدرم و برادرم چند روز بعد از شهادت منیره از جبهه برگشتند وقتی اوضاع خانه و خبر شهادت منیره را شنیدند خیلی ناراحت بودند و گریه می‌کردند و واقعاً روز سختی بود.

او اظهار داشت: بعد از مدتی، از سوی سربازان گمنام امام زمان و سپاه پاسداران، یک تیم از منافقین تروریست در همدان به دام افتادند که قاتل منیره خواهرم نیز داخل آن‌ها بود. پدرم را به‌عنوان اولیای دم در دادگاه خواستند و قاتل درباره شب ترور توضیحاتی را به قاضی پرونده داده بود. پدرم به خاطر رضای خدا و جوان بودن آن تروریست و به خاطر برگشت به دامان انقلاب او را بخشید اما دادستان گفت: این نامرد چندین جوان را ترور کرده است و باید به سزای اعمال ننگین خود برسد.

خواهر شهیده ترور می‌گوید: خواهرم مظلومانه بدون هیچ گناهی به شهادت رسید ولی مدعیان دروغین حقوق بشر که حامی منافقین و تروریست‌ها هستند هیچ واکنشی به شهادت خواهرم نداشتند چون خودشان پشتیبان منافقین هستند.

وی در پایان گفت: آمریکایی‌ها و حامیان آن‌ها به‌دروغ خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند و تاریخ ننگین آن‌ها پر از اقدامات و جنایت‌های تروریستی بر ضد بشریت است و هرکجا رفته‌اند عامل ناآرامی و کشته شدن زن‌ها و بچه‌ها بودند و منافقین کوردل نیز ابزاری در دست دشمنان انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو نهاوند، شهید منیره سیف تنها شهیده ترور شهرستان نهاوند است که در سن ۱۷ سالگی به دلیل فعالیت‌های دینی و انقلابی و به خاطر عشق و علاقه‌ای که به امام خمینی (ره) داشت هدف کینه و ترور منافقین قرار گرفت و به شهادت رسید تا برگی دیگر از جنایت منافقین بر ضد مردم کشورمان رقم شده شود.

منافقین که برای همیشه منفور ملت ایران هستند در دهه 60 جنایت‌های وحشتناکی مرتکب می‌شدند که شهادت شهید منیره سیف یکی از این جنایت‌های هولناک بود ولی مدعیان حقوق بشر هیچ‌گاه این جنایت و اقدامات مشابه را محکوم نکردند.

منیره سیف با شهادتش نشان داد فعالیت‌های انقلابی و مذهبی مردم کوچه و خیابان تا چه اندازه منافقین را عصبانی کرده و تأثیرگذار بوده است که برای ترور دختر بی‌دفاع و 17 ساله دست به این‌گونه اقدامی وحشتناک بزنند و بازهم در کمال بی ابرویی خود را حامی مردم ایران بدانند.

گزارش از مهدی سهرابی

دیدگاه شما