تازه های سایت

کد مطلب: 50296
11. تير 1401 - 8:51
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از آغاز خرید تضمینی گندم و راه‌اندازی سه مرکز خرید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی‌مروت امیری با اشاره به آغاز برداشت گندم و خرید تضمینی آن اظهار کرد: از اول تیرماه خرید تضمینی گندم در شهرستان با راه‌اندازی سه مرکز خرید تضمینی رسما آغاز شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند در حال حاضر دارای ۷۰ هزار تن ظرفیت سیلوی خالی برای نگهداری گندم است  از پیش بینی تولید۵۰ هزار تن گندم در شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی‌ تا ۸۵ درصد از گندم تولید شده امسال شهرستان توسط مراکز تعیین شده به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

وی سیلوی شرکت کوثر خزل، سیلوی تعاون روستایی نهاوند و سیلوی گندمداران زرین کارخانه آرد را مراکز راه‌اندازی شده برای خرید تضمینی برشمرد و گفت: این مراکز از اوایل تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا اواسط مردادماه فعالیت آنان ادامه خواهد داشت.

امیری افزود: در شهرستان نهاوند مجموعا بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی مزروعی به کشت گندم و جو اختصاص دارد که نزدیک به ۱۶ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

وی گفت: عمده زمین‌های زراعی این شهرستان به کشت محصولات استراتژیک مانند گندم و جو، کلزا، چغندر قند و دیگر محصولات اختصاص دارد که بخش عمده‌ای از نیاز مردم استان را تامین می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از اقدامات حمایتی این اداره طی سال زراعی گذشته خبر داد و گفت: برای افزایش کیفیت غلات تولیدی اقدامات لازم برای اراضی گندم اعم از مبارزه با آفت سن و علف‌های هرز انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما