تازه های سایت

کد مطلب: 50251
6. تير 1401 - 1:54
نشست خبری رئیس دادگستری نهاوند با اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی کاظمی رئیس دادگستری نهاوند در این نشست اظهار داشت: شهرستان نهاوند به وجود دو شخصیت انقلابی و یار امام خمینی (ره) شهیدان آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله حیدری مفتخر است.

 وی اظهار داشت: افتخار دستگاه قضایی خدمت به افرادی است که مورد ظلم قرارگرفته‌اند و احیا حق مردم و برقراری عدالت کار ارزشمندی است.

کاظمی افزود: تشکیل ستاد "تألیف قلوب " با دو کمیته مصلحین و کمیته معتذرین اقدامات خوبی را در راستای صلح و سازش انجام می‌دهد که از ۸۴۳ فقره پرونده ۵۵۰ مورد به سازش منجر شده است.

وی ادامه داد: فعال کردن نهاد داوری در شهرستان از دیگر موارد اجراشده در دستگاه قضایی شهرستان است و در حال حاضر ۲ موسسه داوری در شهرستان یکی در بخش کشاورزی و دیگری در بخش عمومی فعال‌شده است.

رئیس دادگستری نهاوند گفت: مشارکت مردمی و استفاده از کمک‌های بزرگان و ظرفیت‌های مردمی بسیار مفید است.

وی بیان داشت: در مساجد مناطق مختلف نهاوند به همراه دادستان به مشکلات مردم رسیدگی شده و پیگیری‌های لازم انجام‌شده و این روند ادامه دارد و در بخش کاهش زمان فرایند دادرسی و کاهش پرونده‌های معوقه دادگستری توفیقات خوبی داشته است.

کاظمی گفت: به روایت مستندات میزان نقض آرای در مرجع قضایی نهاوند در دیگر دادگاه‌ها بسیار کاهش‌یافته است که بسیار خبر خوبی است.

وی ادامه داد: رسیدگی به پرونده‌های کثیر الشاکی در دستور کار دستگاه قضایی نهاوند بوده و مثلاً برای پرونده موسوم به ایران‌خودرو در نهاوند از زمان تشکیل تا زمان صدور رأی حدود ۶ ماه طول کشيد و رأی صادره از دادگاه نهاوند در دیگر دادگاه‌ها عیناً تائید شد.

رئیس دادگستری نهاوند افزود: 43 هزار پرونده از تیرماه سال گذشته تا امسال در نهاوند تشکیل‌شده و عیناً همین مقدار پرونده تعیین تکلیف شده است.

وی بیان داشت: شورای حل اختلاف نهاوند رتبه اول شوراهای حل اختلاف استان را به دست آورد و بیش از متوسط کشوری پرونده‌ها را به صلح و سازش ختم می‌کند که بسیار رقم بالایی است.

کاظمی گفت: 5 شعبه شورای حل اختلاف داریم که عملکرد بسیار خوبی دارند و همواره در رتبه اول استان قرار دارند و از تمامی همکارانم که انصافاً جهادی تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنم.

وی افزود: دادگستری نهاوند عمده توان خود را برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی با مشارکت مردم قرار داده است.
کاظمی به برنامه‌های هفته قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت: طی این هفته دیدار رئیس دادگستری، دادستان، قضات و کارکنان با امام‌جمعه، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری میز خدمت، ملاقات عمومی با مردم ازجمله اقدامات انجام‌گرفته در این هفته است.

رئیس دادگستری نهاوند در پایان گفت: در روز هفتم تیر نیز مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله بهشتی و شهید آیت‌الله حیدری افتخار شهرستان نهاوند در مصلا این شهر برگزار می‌شود.

دیدگاه شما