تازه های سایت

کد مطلب: 50131
25. خرداد 1401 - 8:36
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی، سرعت وزش باد در بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد و بعدازظهر فردا(چهارشنبه) در برخی از نقاط به ۷۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسن باقری شکیب در در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و افزایش میزان آلاینده‌ها پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: وضعیت آب و هوایی استان همدان در روزهای آینده ناپایدار است و بر همین اساس و به دلیل افزایش سرعت وزش باد، هشدار سطح زرد هواشناسی در استان صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه دمای هوای استان در روزهای آتی تغییرات محسوسی ندارد، گفت: طی پنج روز آینده آسمان استان صاف است و خبری از سامانه بارشی نیست و انتظار داریم که در روز سه شنبه سرعت وزش باد و میزان و غلظت آلودگی هوا به اوج خود برسد.

وی خاطرنشان کرد: از روز چهارشنبه دمای هوای بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد و الگوی آب و هوای تابستانی در استان همدان حاکم می‌شود.

باقری شکیب اظهار داشت: اسدآباد، فامنین و نهاوند با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۳۳ و ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما