تازه های سایت

کد مطلب: 50126
24. خرداد 1401 - 8:17
رئیس آموزشکده فنی حاج حشمت شهبازی نهاوند از اشتغالزایی دانش‌بنیان برای ۷۴ نفر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حمیدرضا حیدری اظهار کرد: مرکز نو آوری شهرستان نهاوند که زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان است به منظور توسعه فعالیت‌های تولیدات مبتنی بر دانش‌بنیان از سال ۹۷ در محل این آموزشکده تاسیس شد.

وی افزود: در اوایل فعالیت فقط چند واحد نوآور وجود داشت که طی یک کار هماهنگ و منسجم در حال حاضر تعداد هسته‌های فناوری به ۲۵ مورد رسیده است.

رئیس آموزشکده فنی حاج حشمت شهبازی نهاوند افزود: این هسته‌ها در زمینه مکانیک، عمران،  الکترونیک، شیمی، نرم‌افزار، کشاورزی و صنایع دستی فعال هستند که تاکنون تولیداتی را در زمینه‌های مختلف داشته است.

وی افزود: بر اساس فعالیت‌های خوب هسته‌های فناور در شهرستان، مجوز تبدیل مرکز نوآور به مرکز رشد به تصویب رسیده که به زودی کار تبدیل آن انجام خواهد شد.

حیدری گفت: در این راستا کلنگ احداث ساختمان شماره ۲ این مرکز نیز زده شده و ۴۰۰ میلیون تومان به صورت اوراق از معاونت علمی ریاست جمهوری برای اجرای آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت‌های تولیدی هسته‌های فناوری باعث اشتغالزایی در سطح شهرستان شده است اضافه کرد: در این راستا فعالیت‌های تولیدی خوبی مبتنی بر آخرین یافته‌های علمی صورت گرفته که در یک مورد منجر به صادرات محصول به کشور ارمنستان و ارزآوری شده است.

رئیس آموزشکده فنی حاج حشمت شهبازی نهاوند گفت: علاوه بر تشکیل و فعالیت ۲۵ هسته نوآور، هفت طرح دیگر در انتظار تایید نهایی است که پس از ارائه مجوز از مراکز ذیصلاح فعالیت‌های تولیدی آنها نیز آغاز خواهد شد.

وی در پایان گفت: هدف عمده ما هدایت تحصیلات جوانان شهرستان در منظر اشتغالزایی مبتنی بر تولید و فناوری است که در راستای سیاست‌های کلی نظام و شعار سال جاری هدفگذاری شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما