تازه های سایت

کد مطلب: 49830
23. ارديبهشت 1401 - 16:21
سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: با توجه اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، تشدید نظارت بر قیمت و تامین کالاهای اساسی در بازار شهرستان نهاوند در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جعفر سلگی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان نهاوند، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نوسانات قیمت بازار باید در تهیه و توزیع کالاهای اساسی مردم شهرستان دقت بیشتری توسط اعضاء کارگروه تنظیم بازار صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها نظارت دقیق و خوبی بر انبارها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مغازه‌ها و نانوایی‌های شهرستان صورت گرفت و چند مورد انبار احتکار شده کشف شدکه کالاهای این انبارها با قیمت قبل در اختیار مردم قرار گرفت. 

سلگی ادامه داد: هم‌چنین امروز مرغ در شهرستان با قیمت جدید ۴۰ هزار تومان عرضه و توزیع شد که با نظارت و بازرسی جدی به دست مردم شهرستان رسید.

وی افزود: قیمت جدید کالاها مصوب شده است و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم به غیر از کالاهایی که اعلام شده هیچ‌گونه قیمت کالا و خدماتی را در شهرستان خودسرانه افزایش دهند.

سرپرست فرمانداری نهاوند بیان کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه افزایش کرایه‌ها قابل قبول نیست و در صورت گزارش و رؤیت بازرسین به شدت برخورد قانونی صورت می‌گیرد و در  بحث کمیت و کیفیت نان  نیز هیچ کسی حق تخلف ندارد.

سلگی یادآور شد: در حال حاضر در بازار شهرستان امنیت و ثبات قیمت خوبی حاکم است و باید این ثبات و امنیت حفظ شود و با متخلفان به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در این شرایط نباید اجازه دهیم دخالت‌ها و شیطنت‌های عوامل بیگانه و شبکه‌های معاند فضای کشور ما را متشنج کنند و باید بیشتر از گذشته بر بازار نظارت داشته باشیم و اصحاب رسانه نیز باید بحث اطلاع‌رسانی و تبیین مردم را به خوبی انجام دهند.

سلگی با تأکید بر استمرار نظارت و بازرسی‌های دقیق بر بازار و رصد قیمت‌ها به صورت مستمر، گفت: برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها کم فروشی و دیگر تخلفات توسط برخی افراد فرصت‌طلب انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار علاوه بر افزایش اعتماد عمومی موجب جلوگیری از قانون‌گریزی و تخلف عده‌ای سودجو خواهد شد.

سرپرست فرمانداری نهاوند خاطرنشان کرد: در بازرسی و نظارت‌های صورت گرفته عمده ترین تخلفات را گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی و احتکار می‌باشد که متخلفین به اداره تعزیرات معرفی شده‌اند.

وی در خاتمه اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود کالای اساسی در شهرستان نداریم ولی متاسفانه همشهریان اقدام به احتکار خانگی کالاها می‌کنند و این برای ثبات بازار سم است که این مهم باید برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما