تازه های سایت

کد مطلب: 49806
21. ارديبهشت 1401 - 8:32
با رصد میدانی خبرگزاری فارس از فروشگاه‌های کوروش ، ۱۵ خرداد و رفاه در همدان دریافتیم هیچ قفسه‌ای خالی نیست به ویژه در حوزه روغن که گفته می‌شد پیدا نمی‌شود، البته اقلام با نظارت در اختیار مشتریان می‌گیرد تا از احتکار خانگی جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، به منظور بررسی موجودی اقلام اساسی و مایحتاج مردم به ویژه روغن روانه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ شدیم؛ تا شایعه نبود برخی اقلام را راستی‌آزمایی کنیم.

چند روزی است شایعه نبود اقلامی همچون ماکارونی و روغن نقل محافل مجازی شده و مطالبی با بازدیدهای میلیونی با مضمون قفسه‌های داخلی از روغن و ماکارونی و کمبود کالا دست به دست می‌شود.

با رصد میدانی خبرگزاری فارس از فروشگاه‌های کوروش ، ۱۵ خرداد و رفاه دریافتیم هیچ قفسه‌ای خالی نیست البته اقلام با نظارت در اختیار مشتریان می‌گیرد تا از احتکار خانگی جلوگیری به عمل آید اما قفسه روغن، ماکارونی، شکر و دیگر اقلام برقرار است.

 

 

ضمن اینکه به گفته مسؤولان مشکلی در تأمین روغن و شکر در استان وجود ندارد به طوری که از یک ماه پیش با شرکت روغن خزل نگین‌ نهاوند، هماهنگی لازم صورت گرفته تا بخش عمده‌ای از روغن مورد نیاز  استان از طریق همین شرکت تهیه شود.

بر اساس آمار و ارقام نیز بنا بود یک‌هزار و ۲۰۰ تن روغن تامین شود که تاکنون بالغ بر ۸۰۰ تن روغن در بازار توزیع شده است همچنین عوامل شرکت‌های پخش‌کننده روغن از کارخانجات نیز در حال تزریق محصول به بازار هستند.

بدون تردید خرید مازاد بر نیاز مردم تعادل بازار بر هم خواهد زد بنابراین اگر مردم با اطمینان به مسؤولان مایحتاج روزانه خود را تهیه کنند هیچ قفسه‌ای خالی از مواد غذایی نخواهد شد و تولیدات نیز به صورت روزانه به بازار تزریق می‌شود چراکه کارخانجات داخلی در حال تولید اقلام هستند و بدون وقفه تولید را در دستور کار دارند.

 

 

در  راستای خرید مازاد مردم و فعالیت سودجویان چند مورد احتکار توسط تعزیرات گزارش و شناسایی شده و اقلام احتکاری از دیروز در بازار توزیع شده است.

سرپرست تعزیرات حکومتی همدان در این باره از کشف احتکار ۱۶ تن ماکارانی و ۲ تن روغن مایع در استان خبر داد به نحوی که این اجناس در گشت مشترک تعزیرات حکومتی در رصد انبارها کشف شد و ارزش تقریبی این اقلام یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تخمین زده شده است.

بنابراین طبق بررسی بازار و آمار و ارقام هیچ کمبود کالایی در استان مشهود نیست تنها با نظارت و کنترل در اختیار مردم قرار می‌گیرد؛ به نظر می‌رسد مردم نیز با کمی همراهی می‌توانند از بحران تشکیل صف و نگرانی بابت نبود اقلام اساسی رهایی یابند و با طیب خاطر کالای مورد استفاده خود را به اندازه لازم تهیه کنند و بعضا با افراط و ناآگاهی از پیامد اقداماتشان آب در آسیاب دشمن نریزند.

 

دیدگاه شما