تازه های سایت

کد مطلب: 49801
20. ارديبهشت 1401 - 1:33
نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه عزم دولت در حذف ارز ترجیحی بهترین تصمیم برای جراحی و ساماندهی اقتصاد کشور است گفت: دلالان با این ارز سودهای هنگفتی به جیب زدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی جلوی بسیاری از سوء استفاده‌ها در اقتصادی کشور را می‌گیرد اظهار کرد: با حذف این ارز به صورت مستقیم مبالغی به عنوان یارانه به مردم پرداخت خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه در گذشته برخی از واردکنندگان ارز ترجیحی را که برای واردات محصول داده می‌شد برای این کار تخصیص نمی‌دانند و با سوء استفاده سودهای هنگفتی به جیب زده و مشکلاتی برای کشور ایجاد کردند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یارانه پنهان زمینه رانت و قاچاق را مهیا کرده بود گفت: اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد، باید میلیارد دلار ارز ترجیحی پرداخت می‌شد و بخش قابل توجهی از سود آن هم به جیب رانت‌خواران، دلالان و قاچاقچیان می‌رفت.

وی با طرح این سوال که چرا باید کاری کنیم به جای اینکه یارانه‌ها به مردم اختصاص داده شود، به جیب سوء دلالان برود؟ اجرای طرح حذف ترجیحی ارز را برنامه عمده دولت برای اصلاحات اقتصادی عنوان کرد.

شهبازی گفت: با توجه به مشکلاتی که این نوع ارز برای کشور ایجاد کرده، مجلس و دولت تصمیم به حذف آن گرفته‌اند که البته دولت مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارد که انتظار می‌رود با نظارت و برنامه‌ریزی مشکلات را به حداقل برساند.

وی موفقیت طرح را در گرو نظارت دقیق دولت عنوان کرد و افزود: البته اگر کار خوب اجرا شود طرح بسیار خوبی است که می‌تواند جلوی سوء استفاده واسطه‌گران و دلالان را بگیرد.

رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس همراهی مردم را برای اجرای طرح ضروری خواند و افزود: در شرایط کنونی اجرای هر طرحی بدون همراهی مردم با مشکل روبرو خواهد شد بنابراین باید دولت مردم را توجیه کرده و اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما