تازه های سایت

کد مطلب: 49068
26. بهمن 1400 - 17:26
سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: یادواره شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند روز پنج شنبه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای گروه انقلابی ابوذر و گرامی‌داشت پدران آسمانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مغیثی امام جمعه، سلگی سرپرست فرمانداری و سایر اعضا برگزار شد.

جعفر سلگی سرپرست فرمانداری نهاوند در ابتدای این جلسه از حضور باشکوه و پرشور آحاد مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، یادگاران دفاع مقدس، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس، مدیران، کسبه و بازاریان، فرهنگیان، روحانیون، دانشگاهیان و اقشار مختلف در راهپیمائی خودرویی ۲۲ بهمن تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه شهدای گروه انقلابی ابوذر سند ایمان و مقاومت مردم نهاوند می‌باشند، گفت: این شهرستان همواره در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی خوش درخشیده و در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

سلگی ادامه داد: مردم نهاوند چه در دوران قبل و چه بعد از انقلاب و چه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی همواره نقش مهم و قابل توجهی را ایفا کرده است و در همه این دوران‌ها با تقدیم خون پاک فرزندانش دین خود به انقلاب را ادا کرده است.

وی افزود: تمام ادارات مرامنامه گروه انقلابی ابوذر را در قالب یک بنر در ادارات نصب نمایند.

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته تعیین سخنران، قاری قرآن و توسط ستاد یادواره شهدای گروه انقلابی ابوذر و ستاد یادواره گرامی‌داشت پدران آسمانی با همکاری بنیاد شهید، جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: دیدار و سرکشی مسئولین از خانواده گروه انقلابی ابوذر انجام خواهد شد و روز پنج شنبه یادواره شهدای گروه ابوذر در مصلی برگزار می شود.

گروه انقلابی ابوذر نهاوند در آبان سال ۱۳۵۱ به پیشنهاد بهمن منشط و با استقبال سایر اعضا همچون ولی الله سیف، عبادالله خدارحمی، روح الله سیف، حجت الله عبدلی، ماشا الله سیف تشکیل شد.

 اعضای این گروه جوان و دانش‌آموزان دبیرستانی بودند و تحت تاثیر تعالیم دینی و مذهبی مراجع و معلم خود حاج محمد طالبیان تشکیل شدند و پس از مبارزه علیه ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی در سال ۵۲ دستگیر شدند و در سحرگاه ۳۰ بهمن همان سال به دستور مستقیم شاه در تهران به شهادت رسیدند.

مراسم بزرگداشت مقام پدران آسمانی و شهدای گروه انقلابی ابوذر شهرستان نهاوند روز پنج شنبه ۲۸ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح در مصلی نماز جمعه نهاوند برگزار می شود.

سخنران این مراسم دکتر حشمت الله قنبری پژوهشگر تاریخ و معاون بنیاد مستضعفان کور خواهد بود.

دیدگاه شما