تازه های سایت

کد مطلب: 4905
1. آذر 1391 - 10:25
سایت گرو به نقل از خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: وقتی فوتبال با یک پیروزی ۲۰ میلیون پاداش می‌گیرد چرا باید فوتسال ۱۰۰ دلار پاداش بگیرد؟
شرایط مهیا نیست، تیم ملی روح جدید نیاز دارد
صانعی: فوتبال ۲۰ میلیون پاداش گرفت، فوتسال ۱۰۰ دلار
خبرگزاری فارس:<br />
صانعی: فوتبال ۲۰ میلیون پاداش گرفت، فوتسال ۱۰۰ دلار

به گزارش خبرگزاری فارس، علی صانعی در پایان جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: در این جلسه گزارش‌هایی را از عملکرد تیم فوتسال ارائه دادیم و اعضا در این مورد تصمیم خواهند گرفت. احساس می‌کنم دیگر شرایط مهیا نیست و تیم ملی برای ادامه کار خود نیاز به یک روح جدیدی دارد تا فرد تازه‌ای سکان هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

وی در مورد اینکه 100 در 100 دیگر تیم ملی بازنخواهد گشت اظهار داشت: در جلسه هفته بعد تکلیف نهایی روشن می‌شود باید با همکاران خود جلسه‌ای داشته باشیم و در مورد عملکردمان مقایسه و بررسی‌هایی نسبت به قبل انجام دهیم. دیگر اصلا نیاز به ماندن من وجود ندارد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران در مورد اینکه آیا این روح تازه باید در کادر فنی یا مدیریت تیم ملی باشد عنوان کرد: من نباید این مسئله را تعیین کنم، به عنوان مربی از لحاظ فنی صحبت می‌کنم و در مورد مدیریت چیزی نمی‌گویم. در هر حال روی نیمکت باید یک فرد جدید بیاید او می‌تواند سبک ما را دنبال کند و یا اینکه سبک دیگری را به کار بگیرد که این بستگی به خودش دارد.

وی افزود: من در فوتسال می‌مانم اما جای دیگری فعالیت خواهم کرد اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید اساسی ساختارمان را درست کنیم اگر روند فعلی را ادامه دهیم چهار سال دیگر هم همین اتفاق می‌افتد با برگزار کردن یک جلسه در کمیته و یک اتاق نمی‌توانیم به موفقیت در جام جهانی برسیم.

صانعی تأکید کرد: موفقیت‌های ما همیشه موقت بوده است، در سال 2008 در جام جهانی نتایج خوبی گرفته‌ایم اما در سال 2009 در مسابقات گرند پریکس 7 بر 3 از برزیل شکست خوردیم. این نشان می‌دهد نتایج ما مقطعی بوده است. تیمی اگر موفق باشد در همه حال باید نتایج خوبی بگیرد تا به حال اتفاق نیفتاده تیم‌های اسپانیا، برزیل 7 گل بخورند اما وقتی این اتفاق درست یک سال پس از موفقیت تیم ملی در جام جهانی برای ما می‌افتد نشان می‌دهد ساختار دچار مشکل است.

وی یادآور شد: باید ساختاری داشته باشیم تا به انتظارات و توقعاتی که از تیم ملی می‌رود، بخورد. فوتبال ما شاید اسپانسر نداشته باشد اما وقتی فوتبال و فوتسال یکی است این باعث می‌شود فوتسال هم اسپانسر نداشته باشد. اگر ما یک سازمان مستقل باشیم می‌توانیم اسپانسر بگیریم اما وقتی فوتسال و فوتبال یکی است باید در همه مسائل از اسپانسر و مالی گرفته از فوتبال تبعیت کنیم و این است که باعث می‌شود سختی‌هایی به وجود بیاید.

صانعی در مورد تفاوت‌هایی که بین رشته‌های ورزشی وجود دارد تصریح کرد: فوتبال وقتی به پیروزی می رسد 20 میلیون پاداش می‌گیرد اما وقتی ما با تیم اول دنیا به تساوی رسیدیم تنها 100 دلار گرفتیم. اگر پول نیست برای همه نیست نه اینکه آنقدر تفاوت بین رشته‌ها قائل شوند. باید ساختار خود را گسترده‌تر کنیم. شما به امکانات تیم ما و اسپانیا نگاه کنید از این لحاظ ما 4 بر صفر از اسپانیا عقب هستیم و آنها بسیار پیشرفته‌تر هستند.

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد اینکه بازیکنان انتقاداتی را از دوره‌های گذشته تیم ملی مطرح می‌کردند گفت: چرا در حال حاضر باید این مسائل مطرح شود؟ الان که من در تیم ملی حضور داشتم و آن اتفاقات برای گذشته بود. البته برخی از این انتقادات مدیریتی بوده که با این وجود باز هم به من مربوط نمی‌شود.

وی در مورد اینکه آیا ترابیان هم باید از فوتسال برود گفت: ترابیان از سال 2006 در فوتسال حضور دارد. در این مدت تیم ملی بازی‌های تدارکاتی بسیار خوبی داشته است در این میان بحث شخص وجود ندارد ما باید برنامه داشته باشیم و ساختار خوبی را تعیین کنیم.

صانعی در مورد تبانی فوتسال و عدم نتیجه گیری تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: همه چیز مشکل دارد آن تبانی به رئیس فوتسال مربوط نمی‌شد بلکه کمیته انضباطی باید در مورد آن تصمیم می‌گرفت. وقتی فوتسال در اولویت چندم قرار دارد این مشکلات به وجود می‌آید اگر کمیته مجزا شود می‌توانیم سریع تر و بهتر تصمیم‌گیری کنیم.

وی در مورد انتقادات زیادی که در مورد او صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: خیلی از این انتقادات قابل قبول نیست ما نباید تنها نیمه خالی لیوان را ببینیم در این صورت انتقاد کردن راحت است همه چیز را به صورت کلی بررسی کنیم و اگر تنها نیمه خالی لیوان را ببینیم انتقاد درستی انجام داد.

صانعی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، در مورد اینکه شما بعد از عدم نتیجه‌گیری در مسابقات آسیایی اعلام کردید مشکلاتی وجود داشت که بعدا خواهم گفت عنوان کرد: در آن زمان مشکلاتی وجود داشت و ما تلاش کردیم و توانستیم برخی از آنها را برطرف کنیم اما بعد از آن باز هم مشکلات دیگری به وجود آمد من از همان زمان اعلام کردم می‌خواهم بروم اما فدراسیون به دلیل زمان کمی که تا جام جهانی باقی مانده بود به من گفت باید به کارم ادامه دهم. جام جهانی دو چیز خوب برای ما داشت یکی اینکه به بازیکنان اعتمادبه نفس داد و دیگر اینکه همه تیم ها عملکرد فنی بازیکنان ما را تأیید کردند، هرچند که نتیجه خوبی نگرفت.

دیدگاه شما