تازه های سایت

کد مطلب: 48452
22. آذر 1400 - 8:57
مسابقات هفته دهم لیگ برتر فوتبال فردا(سه‌شنبه) با انجام یک دیدار حساس بین دو تیم استقلال و سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سوت اولین و حساس‌ترین مسابقه هفته دهم لیگ برتر سه‌شنبه ساعت ۱۶ در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به صدار درمی‌آید. رویارویی استقلال و سپاهان همیشه جذاب و حساس است و این مرتبه با توجه به شرایط جدول لیگ این جذابیت دو چندان شده است. سپاهان ۱۹ امتیازی در رده دوم جدول قرار دارد و برای رسیدن به صدر باید هر سه امتیاز بازی را از استقلال بگیرد.

شاگردان فرهاد مجیدی ۱۷ امتیازی و چهارم جدول هستند. برنده این مسابقه می‌تواند حداقل یک روز صدرنشین لیگ شود.

استقلال در این فصل خط دفاعی مستحکمی دارد و در ۹ مسابقه فقط ۲ گل خورده در حالیکه سپاهان ۵ بار دروازه‌اش باز شده است. البته زردپوشان اصفهانی با ۱۳ گل زده یکی از خطرناک‌ترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارند.

استقلال هم  ۹ گل زده که  سه گلش را در بازی آخر مقابل پیکان به ثمر رسانده است. بنابراین موتور گلزنی آبی پوشان هم در حال گرم شدن است.

جنگ این بازی از نشست‌های خبری آغاز شد جایی که باشگاه سپاهان اعلام کرد به درخواست سازمان لیگ سرمربی‌اش در نشست خبری سازمان لیگ شرکت می‌کند و به هتل محل اقامت استقلال نخواهد رفت اما نبرد واقعی  و فنی  فردا در میدان سبز آزادی بین هافبک‌های دو تیم خواهد بود جایی که بازیکنان سابق استقلال مثل مسعود ریگی و امید نورافکن باید مقابل تیم سابق به میدان بروند. تقابل آنها با مهدی مهدی پور و زبیر نیک نفس در استقلال دیدنی خواهد بود. وریا غفوری کاپیتان استقلال هم شاید در این بازی بزرگ به دلیل مصدومیت غایب باشد. سروش رفیعی هافبک بازیساز سپاهان نیز یکی دیگر از بازیکنان تاثیرگذار این مسابقه خواهد بود و از سویی دیگر آرش رضاوند هافبک استقلال هم روز گذشته جدا سایرین تمرین کرد. جمعی از بهترین‌های فوتبال ایران در این مسابقه حضور دارند و همه امیدوارند برعکس دربی پایتخت این مسابقه با کیفیت و خوب از کار دربیاید که بینندگان تلویزیونی از آن لذت ببرند زیرا هنوز سازو کار مشخصی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه تهیه نشده است.

این بازی را می‌توان الکلاسیکو ایران نامید مسابقه‌ای که به قول فوتبالی‌ها ۶ امتیازی است و برنده هم سه امتیاز بازی را از آن خود کرده و هم سه امتیاز از رقیب نزدیک خود گرفته است. سرمربیان هر دو تیم جوان و با انگیزه هستند و همین نویدبخش یک بازی جذاب و فراتر از فوتبال ایران را می‌دهد. سپاهان درون دروازه یک دروازه بان اروپایی دارد که البته مقابل گل گهر ۴ بار دروازه‌اش باز شده و او حالا روز سختی را مقابل خط آتش خارجی استقلال خواهد داشت. همه در انتظار یک بازی زیبا هستند و امیدوارند که داور مسابقه که هنوز نامش اعلام نشده بتواند قضاوت کم اشتباهی را به نمایش بگذارد. قضاوتی که حداقل در آن شاهد اشتباه تاثیرگذار نباشیم.

جدول لیگ برتر:

۱- گل گهرسیرجان ۱۹ امتیاز

۲- سپاهان اصفهان ۱۹ امتیاز

۳- آلومینیوم اراک ۱۹ امتیاز

۴- استقلال ۱۷ امتیاز

برنامه مسابقات هفته دهم؛

سه شنبه ۲۳ آذر 

استقلال – سپاهان اصفهان – ساعت ۱۶-  ورزشگاه آزادی

چهارشنبه ۲۴ آذر

تراکتور تبریز- نفت مسجدسلیمان – ساعت ۱۵- ورزشگاه بنیان دیزل

ذوب‌آهن اصفهان – هوادار تهران– ساعت ۱۵- ورزشگاه فولادشهر فولادشهر

گل‌گهر سیرجان - فولاد خوزستان– ساعت ۱۵- ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان

پیکان تهران-پرسپولیس– ساعت ۱۵- ورزشگاه دستگردی تهران

فجر سپاسی شیراز - مس رفسنجان– ساعت ۱۵- ورزشگاه حافظیه شیراز

نساجی مازندران - آلومینیوم اراک– ساعت ۱۵- ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود.

صنعت نفت آبادان – پدیده مشهد – ساعت ۱۶- ورزشگاه تختی آبادان

منبع: فارس

دیدگاه شما