تازه های سایت

کد مطلب: 48321
10. آذر 1400 - 8:19
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت که در راستای اجرای پویش مردمی بذرکاری احیای جنگل های زاگرس، پوشش گیاهی و جنگلی منطقه گیان در شهرستان نهاوند احیا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، اسفندیار خزایی افزود: پویش مردمی بذرکاری احیای جنگل‌های زاگرس همزمان در ۱۱ استان منطقه زاگرس عملیاتی شده که اجرای این طرح در منطقه جنگلی بخش گیان شهرستان نهاوند نیز فردا(چهارشنبه) با حضور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور آغاز می شود.

وی با بیان اینکه بذر مورد نیاز برای اجرای این پویش تامین شده است، اظهار داشت: این طرح با هدف حفظ، احیا و زادآوری جنگل‌های استان‌های زاگرس نشین کشور اجرا و تلاش می‌شود تا از گونه‌های جنگلی سازگار با شرایط اقلیمی  و آب و هوایی برای انجام این کار استفاده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با دعوت از عموم مردم برای مشارکت در پویش بذرکاری جنگل ها در سطح شهرستان های تابعه استان، گفت: این برنامه مردمی با مشارکت دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی، همراهی و همکاری شوراها و جوامع محلی، تشکل‌های زیست محیطی، بسیج سازندگی و هلال احمر اجرا می شود.

خزایی با اشاره به لزوم مشارکت فعال مردم در بحث حفظ و حراست از محیط زیست و عرصه های طبیعی کشور، اظهار داشت: این پویش از جمله اقدامات موثر در راستای زمینه سازی برای حضور و مشارکت فعال مردم و دوستداران طبیعت در این عرصه با هدف حفظ منابع طبیعی و توسعه درختکاری و فضاهای جنگلی در سطح کشور  و استان همدان است.

وی با اشاره به اثرات مثبت و قابل توجه درخت در بهبود شرایط آب و هوایی، محیط زیست و زندگی انسان، افزود: درختکاری و توسعه فضاهای جنگلی و پوشش گیاهی به عنوان یک کار عام المنفعه مستلزم حضور و مشارکت مردم به ویژه دوستداران طبیعت و محیط زیست است.

استان همدان دارای ۴۵ هزار هکتار عرصه های جنگلی است.

دیدگاه شما