تازه های سایت

کد مطلب: 4780
30. آبان 1391 - 6:17
به گزارش سایت گرو به نقل از خبرگزاری فارس: دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی با رد سخنان یکی از وزیران کشورهای حاشیه خلیج فارس که اعراب را «گوسفند» توصیف کرده بود گفت برخی اعراب کشتی مملو از سلاح به سوریه می‌فرستند اما جرأت ارسال یک فشنگ به غزه را ندارند.
سید حسن نصرالله:
اعراب کشتی سلاح به سوریه می‌فرستند اما جرأت ارسال یک فشنگ به غزه را ندارند

به گزارش سایت گرو به نقل از خبرگزاری فارس: دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی با رد سخنان یکی از وزیران کشورهای حاشیه خلیج فارس که اعراب را «گوسفند» توصیف کرده بود گفت برخی اعراب کشتی مملو از سلاح به سوریه می‌فرستند اما جرأت ارسال یک فشنگ به غزه را ندارند.

خبرگزاری فارس:<br />
اعراب کشتی سلاح به سوریه می‌فرستند اما جرأت ارسال یک فشنگ به غزه را<br />
ندارند

به گزارش فارس،‌ «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی به مناسبت پنجمین شب از شب های محرم به پایداری مقاومت فلسطین اشاره کرد و گفت: پایداری مقاومت در غزه و پایبندی آن به شرط‌هایی که گذاشته بود، سبب شد تا اسرائیل به دنبال آتش بس باشد تا اوضاع را به حالت قبل از ترور «احمد الجعبری» از فرماندهان گردان‌های قسام برساند اما مقاومت این راه‌حل را رد کرد.

موشک‌های غزه همچنان شلیک می‌شود و عمق اسرائیل را هدف می‌گیرد

وی در ادامه سخنان خود گفت: بانک اهداف اسرائیل [در حمله به غزه] به پایان رسیده یا در حال پایان یافتن است و اسرائیل در حال بمباران دوباره و سه باره اهداف گذشته است اما موشک‌ها همچنان از غزه شلیک می‌شود و عمق رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد.

دبیر کل حزب‌الله در ادامه سخنانش گفت اسرائیل روز گذشته بار دیگر به خوی وحشیانه خود بازگشت و تعداد زیادی از غیرنظامیان، کودکان و زنان را به خاک و خون کشاند.

وی گفت این اقدامات اسرائیل نشان از شکست عملیات نظامی در محقق نمودن اهدافش دارد و با این اقدام در تلاش برای تحت فشار قرار دادن مقاومت برای عقب نشینی از شروطش است.

سید حسن نصرالله افزود تجربه سال 2008 در غزه و تجربه لبنان، نشان داد که مقاومت، ملت و رهبرانش، از مرحله‌ای که امکان فشار بر آنها از طریق کشتار زنان و کودکان و همچنین فشار از طریق کشورهای دیگر دارد، عبور کرده‌ است.

انتقاد از موضع منفعلانه کشورهای عربی در قبال حمله به غزه

دبیر کل حزب‌الله لبنان از موضع کشورهای عربی در قبال حملات اسرائیل علیه غزه و همچنین بیانیه نشست وزارت امور خارجه کشورهای عربی که فقط به محکومیت اکتفا کرده بودند، انتقاد کرد.

وی گفت بیانیه سال 2012 اتحادیه عرب با بیانیه سال 2009 فقط در چند مورد اختلاف داشت که یکی از آن موارد، دعوت از تمامی کشورها در متوقف نمودن عادی سازی روابط با اسرائیل است.همچنین بیانیه وزیران امور خارجه اتحادیه عرب از کمیته طرح صلح عربی خواسته تا موضع کشورهای عربی درباره روند صلح را بازبینی کند.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود به سخنان یکی از وزیران امور خارجه کشورهای عربی در نشست اخیر اتحادیه عرب در قاهره اشاره کرد و گفت: این وزیر [اشاره سید حسن نصرالله به «حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر است] گفت ما نمی‌توانیم به فلسطینی‌ها امید بیش از آن چیزی که می‌توانیم انجام دهیم، بدهیم.

وی گفت: این وزیر عربی اذعان کرد که برخی از اعراب در محاصره علیه غزه مشارکت داشته‌اند اما سوالی که هم اکنون مطرح است، این است که چگونه این تسلیحات که شامل انواع موشک‌های گراد، فجر 5 و موشک‌های ضد تانک بوده، به غزه رسیده است.

نقش ایران و سوریه در حمایت از غزه کاملا مشهود است

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: نقش ایران و سوریه در این موضوع کاملا قابل مشاهده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد امروز رساندن تسلیحات به غزه و بازگشایی مرزها، از اوجب واجبات است.

یک وزیر عربی اعلام کرد اکثر اعراب «گوسفند» هستند

وی گفت: آن وزیر [ نخست وزیر قطر] اعلام کرده که اکثر عرب‌ها «گوسفند» هستند اما وی باید از جانب خودش حرف بزند. اکثر مردم در لبنان و فلسطین شیر و قهرمان هستند.

سید حسن نصرالله گفت: هر فردی باید از جانب خود حرف بزند و حق ندارد درباره اکثریت حرف بزند.

آینده منطقه آینده قهرمانان است نه آینده گوسفندان

وی گفت: بیش از 60 سال است که از درگیری اعراب با اسرائیل با وجود توطئه‌گری‌های برخی دولت‌های عربی می‌گذرد اما با این حال شاهد پایداری مقاومت بوده و فلسطین و قدس همچنان در قلب این مردم جای دارد و باقی خواهد ماند اما «گوسفندان» همانجا خواهند رفت که باید بروند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: آینده منطقه، آینده قهرمانان است نه آینده گوسفندان.

اعراب به غزه سلاح ارسال کنند

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش بر ضرورت پشتیبانی کشورهای عربی از غزه تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود کشورهای عربی به غزه سلاح ارسال کنند نه آنکه به عنوان میانجی بین اسرائیل و غزه عمل کنند.

کشورهای عربی نقش هلال احمر را برای غزه ایفا می‌کنند

سید حسن نصرالله گفت نقش کنونی کشورهای عربی در قبال حوادث غزه همانند هلال احمر بوده و این کشورها هیچ اراده و وجود سیاسی در این موضوع ندارند و همان نقشی که هلال احمر می‌تواند در کمک‌های دارویی، غذایی و مالی به غزه داشته باشد را دارند.

فایده کشورهای عربی برای غزه همانند تشییع‌کنندگان جنازه است

وی فایده کشورهای عربی برای غزه را به تشییع‌کنندگان جنازه تشبیه کرد.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد اسلام واقعی آن است که کشورهای عربی به غزه سلاح ارسال کند و مرزهای خود را گشوده و اجازه رسیدن موشک‌های بیشتر به مقاومت کند.

اعراب جرات ارسال حتی یک فشنگ به غزه را ندارند

سید حسن نصرالله به اقدام کشورهای عربی در ارسال گسترده تسلیحات به کشورهای عربی اشاره کرد و گفت: اعراب کشتی پر از سلاح برای مخالفان سوریه ارسال می‌کنند اما جرأت ارسال حتی یک فشنگ به غزه را ندارند.

ایران، سوریه و حزب‌الله هرگز حمایت از غزه را متوقف نمی‌کنند

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان سخنان خود تاکید کرد: «ایران»، «سوریه» و «حزب‌الله» هرگز حمایت از غزه و مردم را متوقف نخواهند کرد همانطور که طی سال‌های گذشته با آنها بوده‌ایم با آنها و در کنارشان باقی خواهیم ماند و این وظیفه دینی، ایمانی، ملی و انسانی ما است.

دیدگاه شما