تازه های سایت

کد مطلب: 47444
21. شهريور 1400 - 9:25
بررسی آماری نشان می‌دهد دو تیم فوتبال استقلال و الهلال عربستان در مصاف‌هایی که در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با یکدیگر داشتند، آمار برابری از خود بر جای گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، تیم فوتبال استقلال در جریان مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، روز دوشنبه به مصاف تیم الهلال عربستان می‌رود. این بازی یکی از حساس‌ترین بازی‌های این مرحله از رقابت‌ها به شمار می‌آید و دو تیم برای آمادگی در این بازی، تمهیدات مختلفی را برای خود در نظر گرفته‌اند.

همیشه تقابل استقلال و الهلال عربستان از جذابیت‌های منحصر به فردی برخوردار بوده است و بازی‌های میان این دو تیم برگزار شده که با حواشی و نتایج جالبی همراه بوده است.

این بازی یازدهمین تقابل میان این ۲ تیم در چارچوب رقابت‌های آسیایی به شمار می‌آید و در ۱۰ تقابل گذشته نتایج مختلفی به دست آمده است.

اولین تقابل این دو تیم به سال ۱۹۹۱ برمی‌گردد؛ جایی که استقلال در مرحله گروهی این رقابت‌ها با یک گل از حریف عربستانی خود شکست خورد اما به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی صعود کرد. آبی‌پوشان در فینال این مسابقات باز هم به الهلال برخوردند که آن بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و باز هم این تیم عربستانی موفق شد استقلال را شکست دهد و عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند.

۷ سال بعد، استقلال بار دیگر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال رفت و توانست با ۲ گل سیروس دین‌محمدی و فرهاد مجیدی پیروز میدان شود تا اولین پیروزی برای آبی‌پوشان در تقابل با الهلال به دست آید.

پس از آن استقلالی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۳ - ۲۰۰۲ در مرحله گروهی به مصاف الهلال رفتند و در حالی که از حریف خود ۲ بر یک پیش بودند در پایان نتیجه را ۳ بر  ۲ واگذار کردند. در آن سال استقلال و الهلال نتوانستند از گروه خود صعود کنند و خداحافظی زودهنگامی با رقابت‌ها داشتند.

استقلال و الهلال در ادامه تقابل‌های خود ۶ بار دیگر به مصاف هم رفتند که سهم استقلال در این بازی‌ها ۴ پیروزی و سهم تیم الهلال ۲ پیروزی بوده است که در مجموع ۱۰ تقابل، آبی‌ها ۵ و الهلال هم ۵ بار موفق به کسب نتیجه پیروزی شده‌اند. باید دید یازدهمین تقابل این دو تیم چه سرانجامی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما