تازه های سایت

کد مطلب: 46897
9. مرداد 1400 - 8:35
روزانه بیش از ۱۰۰۰تن سیمان نهاوند به قیمت مصوب ۲۱هزارتومان فروخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، این روز‌ها نایاب شدن سیمان و افزایش قیمت ناگهانی و چندین برابری به بهانه قطع برق بعضی از صنایع سؤالات زیادی را در ذهن مردم به وجود آورده که دلیل نبود نظارت و این افزایش قیمت‌های ناگهانی چیست؟ و تکلیف ساخت و ساز‌ها و طرح های عمرانی نیمه کاره چه می‌شود.

ساخت و ساز و فعالیت‌های عمرانی در هر شرایطی نیاز به یک سری مصالح دارد که سیمان مهمترین آنهاست و باید هرطور شده تامین شود تا یک بنا ساخته شود.

کارخانه سیمان نهاوند که دارای مجرب‌ترین نیرو‌های فنی و تخصصی در غرب کشور است و بیشتر مواقع سیمان آن صادر می‌شده است، این روز‌ها در شرایطی که برق کارخانه ۱۰ درصد است موتور کارخانه را روشن کرد.

مجتبی فرونچی مدیر کارخانه سیمان نهاوند اظهار داشت: مهمترین دلایل گرانی سیمان کاهش برق ورودی کارخانه به ۱۰ درصد و حتی کمتر و نبود نظارت کافی بر نحوه توزیع سیمان و احتکار آن است.

او گفت: کارخانه سیمان نهاوند به عنوان بزرگترین واحد تولیدی در عرصه صادرات غیرنفتی نزدیک به یک دهه است که در شهرستان نهاوند شروع به فعالیت کرده است و در چند سال اخیر با تولید روزانه ۳۳۰۰تن به موقعیت خوبی رسید، ولی مشکلات قطعی برق کارخانه‌ها را به حالت تعطیلی کشاند.

فرونچی افزود: برق کارخانه سیمان نهاوند ۱۰ درصد است که نمی‌شود کارخانه را روشن کرد، ولی ما روزانه بین ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰تن از ذخایر انبار‌ها را با قیمت مصوب ۲۱هزارتومان روانه بازار مصرف و در اختیار عوامل فروش کارخانه قرار می‌دهیم.

مدیرعامل کارخانه سیمان نهاوند بیان کرد: این کارخانه از استاندارد‌های کشوری و بین‌المللی مناسب تولیدی و زیست محیطی برخوردار است و بزرگترین کارخانه و واحد‌های تولیدی شهرستان است اگر مشکل برق حل شود کارخانه سیمان نهاوند از تمامی ظرفیت خود برای بازار مصرف داخلی و صادرات به کشور‌های خارجی استفاده می‌کند.

او ادامه داد: کیفیت تجهیزات پالایش کارخانه سیمان نهاوند در حد استاندارد‌های اروپای غربی است و سیستم فیلتر و تجهیزات مربوط به پالایش این کارخانه یکی از بهترین فیلتر‌های جلوگیری از آلایندگی هوا است و در تولید و بالا بردن راندمان کارخانه و توان نیروی انسانی مفید است.

فرونچی بیان کرد: کارخانه سیمان نهاوند برای تولید بیشتر و حمل مواداولیه هیچ مشکلی ندارد، ولی کمبود برق کارخانه را تعطیل کرده و پیگیری‌های ما برای وصل برق مورد نیاز جواب نداده در حالی که اعلام می‌شود مشکل کمبود برق برطرف شده، ولی در عمل ما چیزی ندیدیم.

مدیرعامل این واحد صنعتی گفت: مدیران ارشد کارخانه سیمان نهاوند در این مدتی که با رکود مواجه بودیم بیکار نشدند و برای رفع نیاز شهرستان و استان روزانه بین ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰تن از ذخیره انبار‌ها را با قیمت مصوب ۲۱هزارتومان روانه بازار و در اختیار عامل‌های فروش قرار دادیم اگر در بازار قیمت‌ها چندین برابر شده آن دیگر مشکل نظارت بر نحوه توزیع سیمان است.

او با بیان اینکه سیمان نهاوند موفق به کسب چندین نشان لوح و تندیس سیمین صنعت سبز کشور شده است بیان کرد: شاخص‌های اصلی انتخاب واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز شامل مدیریت پسماند، خود‌اظهاری و پایش، هوای پاک، عدم آلایندگی و تجهیز سیستم‌های نشان‌دهنده آلایندگی فضای سبز محیط و اطراف کارخانه رعایت نکات بهداشتی و خدماتی است.

این مسئول اظهار داشت: کارخانه سیمان نهاوند با ۶۵ هکتار وسعت و ذخیره ۵۸ کیلومتر مربع معادن سنگ مارن و آهک و با بیش از ۵۰درصد نیروی بومی و مجهزترین آزمایشگاه در ایران به لحاظ تنوع تولید محصول سیمان با کیفیت بالا توجه مشتریان داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است.

فرونچی گفت: در ایران با کارخانه‌های فراوان سالانه ۸۸میلیون تن سیمان تولید می‌شود در حالی که میزان مصرف کشور۵۵میلیون تن است که نیازمند بازار صادرات هستیم و در صورتی که برق مورد نیاز صنایع سیمان حل شود قیمت فروش به روال سابق برمی گردد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما