تازه های سایت

کد مطلب: 46784
28. تير 1400 - 17:40
هافبک تیم ملی فوتبال ایران تنها ایرانی حاضر در بین بازیکنان تیم‌های ۵ لیگ معتبر اروپا است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا جهانبخش هافبک فصل گذشته برایتون پس از سه فصل حضور در لیگ برتر انگلیس با عقد قراردادی به باشگاه فاینورد روتردام هلند پیوست. به این ترتیب در حال حاضر سامان قدوس تنها بازیکن ایرانی است که در ۵ لیگ معتبر اروپا قرار دارد.

در بین تیم‌های حاضر در لیگ های، لیگ برتر انگلیس، بوندسلیگا آلمان، سری A ایتالیا، لالیگا اسپانیا و لاشامپیونه فرانسه تنها یک ایرانی حضور دارد که آن هم موفق شد در این فصل جواز حضور در بالاترین سطح را به دست بیاورد.

سامان قدوس هافبک ایرانی توانست با برنتفورد جواز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد تا از فصل جدید در لیگ برتر بازی کند. او در فصل قبل در لیگ دسته یک عملکرد خوبی داشت و اتفاقا قبلا نیز به عنوان اولین ایرانی تاریخ لیگ فرانسه در آمیان عملکرد خوبی از خود ارائه داد.

به نظر می رسد بازیکنانی چون طارمی، آزمون، میلاد محمدی یا عزت اللهی بتوانند در بین تیم‌های لیگ های معتبر باشند ولی این اتفاق فعلا رخ نداده است و باید دید این بازیکنان و سایر نفرات تیم ملی فوتبال جاه طلبی لازم برای حضور و درخشش در لیگ‌های معتبر اروپایی را دارند یا خیر.

در همین چند سال پیش بازیکنان ایرانی زیادی در لالیگا و بوندسلیگا داشتیم که اکنون تعداد آن به صفر رسیده است این در حالی است که تیم ملی ایران اکنون یکی از نسل های طلایی خود را در اختیار دارد و عدم حضور بازیکنان ایرانی در لیگ های معتبر می.تواند جای سوال داشته باشد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما