تازه های سایت

کد مطلب: 46726
24. تير 1400 - 9:45
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان گفت: که با توجه به قرمز شدن وضعیت سه شهرستان "ملایر، نهاوند و کبودرآهنگ" به لحاظ همه گیری ویروس کرونا، اعمال محدودیت های ویژه و متناسب با شرایط در این شهرستان ها آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، "مهرداد نادری فر" افزود: براساس آخرین بررسی ها و اعلام وزارت بهداشت، سه شهرستان نهاوند، ملایر و کبودرآهنگ استان همدان با تغییر شرایط از وضعیت نارنجی، در وضعیت قرمز همه گیری کرونا قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: برهمین اساس و با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، ممنوعیت ورود و خروج خودرو در این سه شهرستان اجرا خواهد شد.

وی افزود: همچنین محدودیت فعالیت برای کسب و کارهای گروه ۲ نیز در این سه شهرستان دوباره اعمال شده و فعالیت تالارها و رستوران ها و همچنین برگزاری هر گونه مراسم و تجمع نیز تا اطلاع بعدی ممنوع است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان اظهار داشت: نحوه اعمال محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های نارنجی و قرمز به دنبال ابلاغ طرح جامع مدیریت هوشمند در همدان پیش‌بینی شده است.

نادری فر افزود: این محدودیت ها طبق رنگ بندی در پنج بخش ادارات، تجاری، خدماتی و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ترددها تقسیم شده که وضعیت سه گانه و  نوع محدودیت‌های مرتبط، متناسب با روند شیوع ویروس در هر شهر تعیین و اعمال ‌می شود.

وی گفت: حضور حداکثر یک سوم کارکنان دستگاه های اداری در محل کار(دو سوم به صورت دورکاری) برای شهرهای با وضعیت قرمز الزامی است و برای دستگاههای ارایه کننده خدمات ضروری این محدودیت شامل ۵۰ درصد است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان درباره مناطق با وضعیت نارنجی هم گفت: حضور تا دو سوم کارکنان دستگاه های ارایه دهنده خدمات در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسوول آن دستگاه است.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، شهرستان های "نهاوند، ملایر و کبودرآهنگ" در وضعیت قرمز، "همدان، تویسرکان، اسدآباد، درگزین و رزن" در وضعیت نارنجی و "فامنین و بهار" نیر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند./ایرنا

دیدگاه شما