تازه های سایت

کد مطلب: 46665
20. تير 1400 - 8:26
اولین جلسه قرارگاه شهرستانی امام کاظم (ع) با محوریت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تثبیت و تحکیم خانواده و فرزند آوری و ازیاد جمعیت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، اولین جلسه قرارگاه امام کاظم (ع) با محوریت تحکیم بنیان خانواده در سه محور با حضور سرهنگ مختاری فرمانده سپاه شهرستان، ناصری فرماندار نهاوند و با حضور اعضا در فرمانداری این شهر برگزار شد.

سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در این جلسه گفت: در سال جاری سه برنامه محوری با عناوین ترویج عفاف و حجاب، فرزند آوری و ازدیاد جمعیت و تثبیت و تحکیم خانواده در قالب قرارگاه امام کاظم (ع‌) به صورت شهرستانی پیگیری و دنبال خواهد شد.

وی اظهار داشت: این قرارگاه به صورت شهرستانی که ریاست آن فرمانداری و دبیر آن سپاه ناحیه است با حضور کلیه ادارات فرهنگی و ذیربط ایجاد شده است.

وی در خصوص اجرای ویژه‌ برنامه‌های هفته عفاف و حجاب گفت: این هفته امسال با شعار "حیای زن، عفاف مرد" از ۱۹ تا ۲۵ تیر برگزار می‌شود که در تاریخ ۲۱ تیرماه برنامه ویژه تحکیم خانواده در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: فضاسازی، تجلیل و سرکشی از فعالان حوزه حجاب، خرید چادر و هدیه آن به دخترانی که به سن تکلیف رسیده‌اند از جمله این برنامه‌ها در این هفته خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه های متنوعی در سطح شهرستان در این هفته اجرا می‌شود، گفت: موکب حضرت زهرا(س) در مرکز شهر ایجاد می شود که در ۱۲ غرفه شامل غرفه مشاوره برای جوانان، پرسش و پاسخ، مسابقات و محصولات فرهنگی با موضوعات عفاف و حجاب تا ساعت ۱۸ هر روز به شهروندان خدمات رسانی می کند.

مختاری با بیان اینکه این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود گفت: تجلیل از بانوان محجبه ادارات، بحث امر به معروف و نهی از منکر، نمایشگاه عکس، مسابقات،  ارائه مقالات و پوستر در سطح شهرستان از دیگر بزنامه های این هفته است.

مختاری افزود: یکی از مباحث مدنظر برای اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در سطح جامعه بحث چهره به چهره است که در این زمینه طرحی با عنوان "دختران حاج قاسم سلیمانی" اجرا می‌شود که بر اساس آن جمعی از بانوان و دختران به صورت چهره به چهره به تبلیغ حجاب می‌پردازند.

برای ترویج عفاف و حجاب کار فرهنگی و همگانی نیاز است

مراد ناصری فرماندار نهاوند نیز در این جلسه گفت: موضوع عفاف و حجاب بسیار مهم است و باید برای ترویج آن کار فرهنگی انجام شود.

وی بیان داشت: اداره تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به جمعیت مخاطب باید در این زمینه محوریت را بر عهده داشته باشند.

فرماندار نهاوند افزود: این سه کارگروه باید فعال باشند و گزارش کار دهند و همه باید پای کار باشند و بخشداران نیز باید پای کار بیایند.

ناصری گفت: این قرارگاه با محوریت دهیاران و روحانیون و بسیج باید به لایه های مختلف روستاها نیز ورود کند و از ظرفیت های محلی استفاده شود.

فرماندار نهاوند اظهار داشت: برنامه هایی که در حال برگزاری است کار فرهنگی و چهارچوب خاص خود را دارد و یک نقطه شروع و یک نقطه پایان در کار خود دارند که باید برای آن وقت گذاشت و با شعار و تک روی به جایی نخواهد رسید و همه باید کار کنند.

وی ادامه داد: جلساتی که ۴۵ روز یکبار باید برگزار شوند و ۱۵ روز یکبار نیز باید جلسات کارگروه های سه گانه تشکیل شود و گزارش کار داشته باشند که در زمان معین و برگزاری جلسات ۴۵ روزه عملکردهای خود را ارائه دهند.

ناصری عنوان کرد: به اعضای کارگروه بسنده نشود و اعضای فعال تری هم که در این رابطه برنامه ها و ایده های جدیدتری دارند استفاده شود.

وی در پایان گفت: تشکیل این سه کارگروه توسط سپاه موضوع مهمی است که یک زنجیره به هم پیوسته می‌باشند و مکمل یکدیگرند که این سه کارگروه چهارچوب های خاص خود را دارند که مطمئناٰ خروجی خوبی در سطح شهرستان دارد.

دیدگاه شما