تازه های سایت

کد مطلب: 46434
2. تير 1400 - 8:42
آئین رونمایی از کتاب «پرتوی از حکومت مصلح جهانی» نوشته سیداحمد عطاری و محفل ادبی و شعرخوانی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) در شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، آئین رونمایی از کتاب پرتوی از حکومت مصلح جهانی نوشته سیداحمد عطاری با حضور امیر بحیرایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دارایی رئیس آموزش و پرورش و سرهنگ قاسم نثاری مسئول فرهنگی و هنری سپاه ناحیه نهاوند و جمعی از اعضا و پیشکسوتان انجمن‌های ادبی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند در این مراسم با تبریک به مناسبت دهه کرامت اظهار داشت: با توجه به شرایط امروز و گسترش فضای مجازی توجه به کتاب و کتابخوانی تا حدودی کم شده است به این منظور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که متوالی فرهنگ و هنر در شهرستان است سعی دارد با حمایت از نشر و انتشار کتاب‌های بومی و منطقه‌ای از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه قلم و ادبیات شهرستان برای معرفی و مطالعه کتابخوانی استفاده کند.

امیر بحیرایی افزود: امروز نگاه به کتاب و مطالعه آن تاثیر بسیار عمیقی بر زندگی و جوامع انسانی دارد از پژوهش پیرامون تاثیر کتابخوانی بر طول عمر و تجربه زیستی بشر تا تجربه‌های تاریخی که گاها مسیر رو به آینده را تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: بدین منظور در همین راستا و رابطه مستقیم کشورهای پیشرفته با کتاب و کتابخوانی و پائین بودن سرانه مطالعه در جامعه کنونی ما باید آموزش کتاب و کتابخوانی را از خانواده و کودکان شروع کنیم، خانواده به عنوان کوچک‌ترین عضو جامعه تاثیری بسزایی بر شرایط روند فرهنگی یک جامعه دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند بیان داشت: کتاب پیش رو با نثر روان و شیوا پیرامون زمینه‌های ظهور امام زمان (ع) و حکومت ایشان سعی دارد زاویه جدید و نو را پیرامون انتظار و دنیای عدل پیش روی مخاطب بگذارد.

رئیس آموزش و پرورش ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام رضا (ع) در برگزاری چنین مراسماتی و حمایت از آثار بومی پیرامون کتاب و نویسنده آن اظهار داشت: طبق سخنان یکی از بزرگان که می‌گوید اگر نیت پنج ساله دارید برنج بکارید اگر نیت 10 ساله دارید گندم و اگر نیت 100 ساله دارید، آدم تربیت کنید و برای تربیت یکی از اصول مهم آن کتاب و مطالعه است.

محمدحسین دارایی با تاکید بر این اصل که جامعه رو به پیشرفت جامعه‌ای است که افراد آن بیشترین سرانه مطالعه کتاب را دارند، گفت : یکی از ویژگی‌های بارز این کتاب نگاه به مقوله انتظار و مهدویت است که با بیان انتظار مثبت و رویکردهای مثبت آن در جامعه ضامن سلامت افراد است و این نوع نگاه در متن کتاب بازخوانی نو از نگرش به معنا و مفهوم انتظار است که امیدواریم همه ما رهروان پاک آن امام همام باشیم.

در پایان این مراسم در محفل ادبی شاعران و نویسندگان حوزه ادبیات و شعر به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) به شعر خواندن و قطعه‌های ادبی پرداختند و از کتاب پرتوی از حکومت مصلح جهانی نوشته سید احمد عطاری رونمایی و تقدیر شد .

دیدگاه شما