تازه های سایت

کد مطلب: 46165
7. خرداد 1400 - 13:34
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری نهاوند از بررسی مشکلات ۱۷ طرح بزرگ تولیدی در نهاوند از طریق پنجره واحد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، آیت صالحی اظهار کرد: به منظور بررسی مشکلات و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی شهرستان نهاوند، طرح «پنجره  واحد» در محل فرمانداری تشکیل و با حضور ادارات مسائل مربوطه پیگیری و برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای شعار راهبردی سال جاری مبنی بر رفع مشکلات واحدهای تولید، کارگروه پنجره واحد که قبلا در سطح فرمانداری راه اندازی شده بود فعال‌تر شد گفت: در گذشته یک سرمایه‌گذار مجبور بود برای پیگیری مشکلات واحد تولیدی خود به ادارات مختلف مراجعه کند بنابراین این روند باعث اتلاف وقت و طولانی شدن فرایند بررسی مشکل می‌شد که با ایجاد پنجره واحد این مشکل برطرف شده است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری نهاوند افزود: در کارکرد پنجره واحد تمام مسئولین مرتبط با واحدهای تولیدی حضور دارند که در هفته یک روز تشکیل جلسه داده و مشکلاتی که قبلا احصا شده‌اند بررسی و راجع به آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷ طرح اثرگذار در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات وجود دارد که اگرچه در حال فعالیت‌اند اما دارای یک سری مشکلات و موانع هستند که در صورت رفع این موانع می‌توانند نقش مهمی در اشتغالزایی و بالا بردن تولید در سطح شهرستان داشته باشند.

صالحی افزود: علاوه بر اینها ۶۰ شرکت در شهرستان وجود دارد که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد فعالیت دارند که برای رفع موانع آنها،  مشکلاتشان جمع بندی و در پنجره واحد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: عمده مشکلات موجود واحدهای یاد شده مربوط به تسهیلات، حوزه بانکی و تخصیص آب است که تلاش بر این است طی سال جاری مشکلات یاد شده بر طرف و به صد درصد فعالیت برسند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری نهاوند گفت: علاوه بر طرح‌هایی که به آنها اشاره شد هفت مورد از طرحهای تولیدی نیز  وجود دارد که در مرحله درخواست اولیه برای شروع فعالیت است که در پنجره واحد مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص آخرین وضعیت پتروشیمی نیز گفت: کارهای اولیه این واحد صنعتی در دست اقدام است و واگذاری زمین مورد نیاز و همچنین پیوست‌های زیست محیطی آن انجام گرفته که با اجرای فاز اول این طرح برای ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

صالحی در پایان گفت:  با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر رفع موانع تولید، ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که در کنار پیگیری کار انتخابات و همچنین بحث کرونا، مدیریت کارهای تولیدی را با جدیت دنبال کرده و هر چه زودتر موانع موجود بر سر راه واحدهای تولیدی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما