تازه های سایت

کد مطلب: 46155
6. خرداد 1400 - 8:38
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان بابیان اینکه 19 خانه هلال در شهرستان نهاوند فعالیت می‌کنند، گفت: با ورود خانه‌های هلال به امور فرهنگی، زمینه اجرای طرح‌هایی با محوریت ترویج ازدواج آسان فراهم می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان پیرامون تفاهم‌نامه سازمان جوانان با مؤسسه خیریه الزهرا (س) در خصوص تسهیل و ترویج ازدواج آسان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی امام‌جمعه نهاوند دیدار و گفتگو کرد.

 علی سنجربگی که در معیت مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه و دو معاون امور جوانان و داوطلبان این جمعیت در این دیدار حاضرشده بود به فعالیت گسترده جمعیت هلال‌احمر در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر قهرمان افزود: در دوران دفاع مقدس، نقش هلال‌احمر بیشتر امدادرسانی در میدان نبرد، تأمین دارو، تجهیزات پزشکی موردنیاز رزمندگان و پشتیبانی در پشت جبهه‌ها مشهود بود.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر امروز مأموریت‌های متعددی نظیر امداد و نجات آسیب دیدگان در حوادث مختلف، درمان وتوان بخشی، مشارکت جوانان در فعالیت‌های اجتماعی و عام المنفه، آموزش همگانی مردم در مقابله با حوادث، جذب مشارکت‌های مردمی و نیکوکاران در خدمات حمایتی داوطلبانه و ده‌ها مأموریت دیگر را در دستور کار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان بابیان اینکه هم‌اکنون این جمعیت درزمینهٔ مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز ورود کرده، به ظهور پدیده کرونا اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر از نخستین ارگان‌هایی بود که درزمینهٔ مقابله با کرونا وارد عمل شد و در یک سال گذشته با مشارکت در اجرای طرح شهید سلیمانی و اجرای طرح‌هایی چون ناظران و آمران سلامت، نذر سلامت و اهدای نفس نقش مؤثری داشت.

 وی در همین زمینه به ۳۳۰ نفر روز کار داوطلبی در بیمارستان علیمرادیان نهاوند اشاره و عملکرد هلال‌احمر نهاوند را در مقابله با کرونا بسیار مثبت ارزیابی کرد.

سنجربگی تعداد خانه‌های هلال دایر در شهرستان نهاوند را ۱۹ خانه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: با ورود خانه‌های هلال به امور فرهنگی، زمینه اجرای طرح‌هایی با محوریت ترویج ازدواج آسان نیز فراهم گردد.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری از افراد مؤثر برای ورود به موضوع تکثیر جمعیت و ترویج ازدواج آسان، کاهش جمعیت و پیر شدن نسل کشور در سال‌های آتی را معضلی دانست که رفع آن، همت جمعی می‌طلبد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ثابتی وظیفه اصلی هلال‌احمر را خدمت‌رسانی به مردم دانست و افزود: ترویج و تسهیل ازدواج هم ازجمله وظایفی است که انجام آن نیاز به نیروی داوطلب کارآمد دارد.

وی با اشاره به نفوذ کلام و اعتبار امام‌جمعه نهاوند، انتخاب وی از سوی مدیر مؤسسه خیریه الزهرای تهران به‌عنوان نماینده این مؤسسه در استان همدان را نقطه قوتی برای هلال‌احمر قلمداد کرد و با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان جوانان هلال‌احمر و این مؤسسه برای فعالیت درزمینهٔ ترویج و تسهیل ازدواج، خواستار همکاری وی شد.

 امام‌جمعه نهاوند نیز در این جلسه ضمن تبریک روز مقاومت، ایثار و پیروزی، به خدمات اثرگذار هلال‌احمر اشاره کرد و از رضایت مردم از تلاش هلال‌احمر خبر داد.

 وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه محبوب‌ترین مردم در نزد خدا، کسی است که نفعش برای مردم بیشتر باشد، فعالان در جمعیت هلال‌احمر را مصداق این حدیث دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی ضمن اشاره به تفاهم‌نامه هلال‌احمر با مؤسسه خیریه الزهرا (س)، عامل اصلی موفقیت این برنامه‌ها را اعتماد مردم عنوان و برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

دیدگاه شما