تازه های سایت

کد مطلب: 46146
5. خرداد 1400 - 1:44
همزمان با سالروز حماسه فتح خرمشهر، جشن تولد «محمد موبِر» شهید شاخص سال شهرستان نهاوند با حضور خانواده شهید در موزه شهدای نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، همزمان با سالروز حماسه فتح خرمشهر، جشن تولد «محمد موبِر» شهید شاخص سال شهرستان نهاوند با حضور خانواده شهید فرمانده سپاه و رئیس بنیاد شهید در موزه شهدای نهاوند برگزار شد.

این مراسم به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد موبِر از همرزمان شهید محمد طالبیان که در سوم خرداد سال ۴۴  متولد و در سال ۷۰ در درگیری با منافقان به شهادت رسیده بود برگزار شد.

در مراسم جشن میلاد شهید که برای نخستین بار در سطح شهرستان برگزار می‌شود با حضور جمعی از بسیجیان و همرزمان وی از خانواده شهید و تنها فرزند این شهید والامقام تجلیل به عمل آمد.

شهید محمد ابراهیم موبِر در روز سوم خرداد سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مذهبی و اصیل در محله قدیمی پای‌قلعه نهاوند دیده به جهان گشود، دوران تحصیلات خود را در نهاوند گذراند و به خدمت سربازی اعزام و پس از آن به استخدام آموزش و پرورش این شهرستان درآمد.

محمد ابراهیم در زمانی که تجاوزگران به قصد پیکار با دین و انقلاب آمده بود لحظه‌ای آرام و قرار نداشت و با تأسی از دستور امام خمینی(ره) با خیل یاران بسیجی چندین بار راهی جبهه‌های حق علیه باطل گشت او در جبهه‌های نور فقط یک بسیجی نبود بلکه الگویی از تقوا و اخلاص و صفا و صمیمیت بود که با اخلاق نیکو و بی‌ریایی که داشت در درون قلب‌های دیگر همرزمانش قرار می‌گرفت، اما قراری بی‌پایان، هنوز آن تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و رشادت‌ها و قرآن و دعا خواندن‌های محمد از یاد دوستانش نرفته است.

در سال ۱۳۷۰ بوی عشق شوق به وصال دوست به مشام خیل عاشقان رسیده بود، آنهایی که دیگر برای ماندن زندگی نمی‌کردند و دل به دنیاخواهی و دنیاطلبی نبسته و فقط آرزوی پیوستن به شهیدان را داشتند و چه افتخار بزرگی نصیبشان شد که به دست شقی‌ترین افراد عالم یعنی منافقین کوردل، به آرزوی وصالشان رسیده و مانند دیگر یارانشان همچون علی اصغر سموات به شهادت رسیدند.

شهید موبِر که در جنگ‌های نامنظم و چریکی تبحر داشت و در واحد اطلاعات و عملیات لشکر به عنوان بسیجی حضور داشت به منظور مبارزه با منافقین در فروردین ماه سال ۷۰ طی یک عملیات نفوذی در کنار شهید محمد طالبیان در داخل خاک عراق تا عمق ۱۷۰ به تعقیب منافقان پرداختند که همراه با شهید طالبیان به اسارت در آمدند و نام آن شهید به عنوان جاویدالاثر در تاریخ دفاع مقدس به ثبت رسید. آن شهید که از مداحان و ورزشکاران با اخلاق شهرستان بود به خوش خلقی و ایمان به خدا اشتهار داشت و به همین دلیل از نفوذ کلام بالایی در بین مردم برخوردار بود و سرانجام به محبوب خود پیوست.

دیدگاه شما