تازه های سایت

کد مطلب: 46108
2. خرداد 1400 - 3:02
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از پیشرفت ۱۳ درصدی عملیات اجرایی سد "گرین" نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، منصور ستوده با اشاره به تملک ۴۸ هکتار از اراضی سد گرین نهاوند گفت: این میزان تملک مربوط به اراضی منابع طبیعی و همچنین آزاد سازی معدن است.

وی افزود: اعتبار ۱۷۲ میلیارد تومانی طرح از محل ماده ۵۶ در طول سه سال و بصورت هر شش ماه از طریق بانک کشاورزی به طرح اختصاص خواهد یافت و با توجه به اخذ اعتبار پیشرفت طرح سریعتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: از اسفندماه سال ۹۹ تاکنون هم مبلغ ۲۳ میلیارد تومان از طریق بانک کشاورزی پرداخت شده است.

منصور ستوده افزود: اکنون عملیات بتن ریزی، کالورت و گالری و خاکبرداری و حمل ناحیه لغزشی جناح چپ مخزن سد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: حجم مخزن ۱۰ میلیون متر مکعبی با حجم تنظیمی ۲۲.۱ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت است و همینطور سیستم انحراف که در طرح قبل تونلی به طول تقریبی یک کیلومتر بود، اما در طرح جدید سیستم انحراف کالورت بتنی به‌طول تقریبی ۳۳۵ کیلومتر است.

هدف از احداث این سد تامین آب شرب شهر نهاوند و روستا‌های تابعه، تامین آب کشاورزی حقابه‌های موجود این شهر و روستا‌های اطراف و همچنین تامین آب مورد نیاز کشاورزان است.

تامین نیاز‌های زیست محیطی، افزایش تولید انرژی برق آبی نیروگاه گاماسیاب به میزان ۳۵ گیگاوات ساعت در سال از دیگر اهداف احداث این سد است.

دیدگاه شما