تازه های سایت

کد مطلب: 45407
18. اسفند 1399 - 14:24
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در بهمن ماه و اسفند سال جاری یک‌هزار تن کود از نوع اوره بین کشاورزان نهاوند توزیع شد. یک‌هزار تن اوره بین کشاورزان نهاوند توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، کریم حاج باباعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در نهاوند با بیان اینکه در بهمن و اسفند سال جاری یک‌هزار تن کود ازنوع اوره بین کشاورزان توزیع شد.

وی اظهار کرد: این میزان کود سهمیه شهرستان برای کشت بهاره بوده که متناسب با میزان زمین‌های زیر کشت در اختیار همه کشاورزان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در پائیز امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کود ازته سهمیه این شهرستان بین کشاورزان توزیع شد گفت: البته با توجه به سطح زیر کشت محصولات کشاورزی این شهرستان نیاز کشاورزان بیشتر از سهمیه‌ای است که در اختیار ما قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: سطح زیر کشت محصولات زراعی در نهاوند حدود ۸۰ هزار هکتار است که این میزان زمین زیر کشت به کود زیادی از انواع مختلف به ویژه اوره نیاز دارد.

وی گفت: البته ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که کود مورد نیاز کشاورزان را تامین کنیم و با توجه به قولی که به کشاورزان دادیم توانستیم به وعده خود عمل کنیم.

حاج باباعلی ادامه داد: توزیع کود به گونه‌ای صورت گرفت که همه کشاورزانی که حواله در دست داشتند توانستند بخشی از کود مورد نیاز خود را تامین کنند.

شهرستان نهاوند قطب اصلی کشاورزی استان همدان است که در زمینه تولید برخی از محصولات جایگاه کشوری و استانی دارد؛ مهمترین محصولات تولیدی این شهرستان شامل گشنیز، گندم، چغندر قند، جو، حبوبات، کلزا و افتابگردان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما