تازه های سایت

کد مطلب: 45354
13. اسفند 1399 - 8:50
به دنبال شناسایی چند مورد ابتلای به کرونا انجام شد؛
نمونه‌گیری و حضور تیم واکنش سریع مقابله با کرونا دریکی از روستاهای نهاوند
رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: با توجه به شناسایی چندین مورد مثبت ابتلا دریکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان نهاوند نمونه‌گیری و حضور تیم واکنش سریع در این روستا انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی احسان خیشوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیماران قطعی و مشکوک به کرونا که به مراکز درمانی و غربالگری و بیمارستان‌های شهرستان مراجعه کردند توسط تیم‌های مراقبت و رهگیری به‌صورت مراجعه به درب منازل مورد پیگیری و مراقبت قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: در این پیگیری‌ها اطرافیان شامل اعضای خانواده و هر آن‌کس که با آن‌ها در تماس نزدیک بودند شناسایی و مورد مراقبت فعال قرارگرفته و بر اساس نظر پزشک و مراقبین سلامت از موارد مشکوک تست pcr و تست سریع گرفته می‌شود.

خیشوند افزود: تیم واکنش سریع کنترل و مقابله با اپیدمی کووید ۱۹ مرکز بهداشت شهرستان نهاوند دریکی از روستاهای بخش مرکزی با توجه به ثبت موارد مثبت جدید حضور یافت.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: به دنبال شناسایی موارد مثبت ابتلا به کرونا دریکی از روستاهای بخش مرکزی، تیم واکنش سریع این مرکز با حضور در این روستا اقدام به انجام تست سریع در سطح وسیع و غربالگری از جمعیت روستا کرد.

وی اظهار داشت: در این غربالگری موارد جدیدی از ابتلا به کرونا شناسایی شد که جهت رعایت قرنطینه و پیشگیری از شیوع بیماری آموزش‌های لازم به آنان داده شد.
خیشوند عنوان کرد: طرح شهید سلیمانی یک طرح محله محور است و در این طرح بیماران کرونایی شناسایی‌شده و مورد درمان قرار می‌گیرند.

وی گفت: در طرح شهید سلیمانی، شهرستان نهاوند ازجمله شهرستان‌هایی بود که کار را خوب شروع کرد و این طرح همچنان با همکاری نیروهای هلال‌احمر، بسیج و سپاه به همراه کارشناسان سلامت شبکه در حال اجرا است.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند افزود: پیش‌ازاین ۳ مرکز داشتیم که با اجرای طرح شهید سلیمانی همهٔ این مراکز به تست سریع کرونا ویروس مجهز شدند.

خیشوند اظهار داشت: به ازای هر مورد مثبت شناسایی‌شده مبتلابه کرونا ۱۰ نفر از اطرافیان او را شناسایی و در صورت لزوم تست گیری، شناسایی و ایزوله می‌شوند.
وی در پایان گفت: از مردم شهرستان تقاضا داریم همچنان از حضور و برگزاری مراسم عروسی و عزا، مهمانی و دورهمی ها جداً خودداری نمایند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا هرچه زودتر این ویروس را از بین ببریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما