تازه های سایت

کد مطلب: 45353
13. اسفند 1399 - 8:49
رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی فردی‌ که با برقراری تماس با افراد مختلف به بهانه برنده شدن در قرعه کشی خودرو اقدام‌ به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: در صورت برنده شدن در هر قرعه کشی نیازی به پرداخت وجه توسط شهروندان نیست.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: یکی از شهروندان نهاوندی ضمن مراجعه به پلیس فتا، با ارائه پرونده شکایت مبنی‌بر کلاهبرداری اینترنتی عنوان کرد طی تماس تلفنی توسط فردی ناشناس مبنی بر شما در قرعه کشی خودرو برنده شده‌اید که جهت انجام امور اداری و هزینه حمل و نقل آن بایستی مبلغ 48/000/000ریال واریز نمایید که پس جلب اعتماد بنده مبلغ مورد نظر را به حساب فرد کلاهبردار واریز کردم که پس از واریز وجه هیچ گونه جوابی به تماس های تلفنی بنده داده نشد، بدلیل حساسیت موضوع، پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم با ادبیات واحد و تعریف شده‌ای که جلب اعتماد کند، قربانی را فریب داده و با جلب اعتماد وی اقدام به کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ سرخوش‌نهاد گفت: کارشناسان پلیس فتا نهاوند با به‌‌کارگیری روش‌های فنی و تخصصی‌و پیگیری‌های شبانه روزی فرد کلاهبردار را شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتا استان همدان بیان داشت:  با توجه به فعال شدن رمز پویا مشتریان بانک‌ها، کلاهبرداران به ترفند مهندسی اجتماعی و تبلیغات اغوا کننده روی آوردند و با ترفندهای لازم اطلاعات بانکی آن‌ها را دریافت می‌کنند. در این فضا کاربران نیز باید محتاط باشند و فریب وعده‌های دروغین را نخورند که یکی از این وعده‌ها تماس‌ها و پیامک‌های کذب تحت عنوان برنده شدن در انواع قرعه کشی است.

وی در ادامه توصیه کرد: شهروندان هرگز به پیامک‌ها و یا تماس‌های تلفنی با عنوان شما برنده قرعه کشی ما شده‌اید توجه نکنند و اطلاعات حساب های بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند، همچنین در صورت برنده شدن جوایز مختلف نیازی نیست شهروندان برای دریافت جایزه خود مبلغی را پرداخت کنند یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال کنند.

این مقام مسئول ضمن اعلام آمادگی پلیس فتا در راستای ارائه مشاوره حضوری به افراد گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا گزارش دهند.

دیدگاه شما