تازه های سایت

کد مطلب: 45320
11. اسفند 1399 - 8:31
رئیس مرکز فنی و حرفه ای نهاوند از بهره‌مندی ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در این شهرستان از آموزش مهارتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، احد ترکمان با بیان اینکه امسال ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در شهرستان نهاوند آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند اظهار کرد: در مرکز برادران یک‌هزار نفر از افراد داوطلب در روستاها، زندان، محیط کار واقعی به صورت استادشاگردی، پادگان‌ها، کمپ‌های بهزیستی، اصناف و سکونتگاه‌های غیر رسمی در کلاس‌ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در بخش خواهران نیز ۷۰۰ نفر در کلاس‌های حرفه‌آموزی شرکت کردند افزود: علاوه بر ۲ مرکز یاد شده یک‌هزار و ۵۰۰ نفر نیز در آموزشگاه‌های آزاد ثبت نام کرده و با گذراندن دوره های مربوطه موفق به گرفتن مدرک حرفه‌آموزی شده‌اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند گفت: در بخش برادران رشته‌های مکانیک، برق صنعتی ساختمان، برق خودرو، صنایع چوب، لوازم خانگی، کشاورزی، جوشکاری، کامپیوتر و تعمیر ماشین‌آلات کشاورزی و در بخش خواهران رشته‌های کامپیوتر، قالی بافی، خیاطی، صنایع دستی سفال و سرامیک و صنایع چوب آموزش داده شده است.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم در صورت ایجاد زیرساخت‌ها رشته‌هایی متناسب با ظرفیت‌های موجود شهرستان راه‌اندازی کنیم افزود: رشته‌های بومگردی، منبت کاری و متناسب با فعالیت‌های کشاورزی آموزش کشت گشنیز را راه‌اندازی خواهیم کرد.

ترکمان گفت: به منظور اشتغالزایی و بهره‌مندی افراد جویای کار از تسهیلات بانکی و کارآفرینی، شرکت در دوره‌های حرفه‌آموزی امری لازم است که در این زمینه به کسانی که قصد ورود به یک حرفه دارند توصیه می‌شود در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای شرکت کنند.

انتهای پیام

دیدگاه شما