تازه های سایت

کد مطلب: 44617
19. دى 1399 - 1:18
فرماندار نهاوند گفت: اگر در جذب اعتبارات جدیت به خرج ندهیم بازگشت خورده و باعث نارضایتی مردم می شود، زیرا حمایت‌های مالی برای اشتغال و توانمندی مددجویان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و ستاد تسهیل طرح های شهرستان نهاوند به ریاست فرماندار و با حضور نماینده مردم در مجلس، مدیران بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد.

مراد ناصری فرماندار نهاوند در این جلسه گفت: تسریع در پرداخت اعتبارات تبصره ۱۶ قانون (اعتبار ویژه دستگاه‌های حمایتی) در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد و تا پایان بهمن تمامی تعهدات صفر شود.

وی اظهار داشت: بهزیستی و کمیته امداد نیز تسریع در امور و پرونده‌ها در ادارات مذکور را در دستور کار خود قرار دهند و پرونده‌ها را به بانکه ها ارجاع داده تا اعتبار باقی مانده تخصیص یافته را به متقاضیان پرداخت کنند.

ناصری افزود: اجازه تعطیلی اشتغال را در شرایط کرونا ندادیم و در شرایط فعلی اقتصادی و محدودیت های کرونایی، توانستیم سهمیه اشتغال شهرستان را محقق کنیم.

وی گفت: اگر در جذب اعتبارات جدیت به خرج ندهیم بازگشت خورده و باعث نارضایتی مردم می شود، زیرا حمایت‌های مالی برای اشتغال و توانمندی مددجویان ضروری است.

فرماندار نهاوند افزود: در تمامی امور، مردم در اولویت می‌باشند و در حال حاضر پیگیری امور کارگروه اشتغال نیز باید با جدیت دنبال شود.

وی همچنین از معرفی ۴۸۹ نفر به جهاد دانشگاهی برای طرح مشاغل خانگی با همکاری امور بانوان فرمانداری خبر داد.

فرماندار نهاوند اظهار داشت: تعهدی که سهم آمار اشتغال شهرستان نهاوند در سامانه رصد داشته ایم بیش از ۹۵ درصد محقق شده که از تلاش دستگاه ها در این زمینه سپاسگزارم.

مراد ناصری در ادامه گفت: پرداخت اعتبارات تبصره ۱۶ قانون  به جدیت دنبال شود تا اعتبار باقی مانده تخصیص یافته را به متقاضیان پرداخت کنند.

فرماندار نهاوند در این جلسه عنوان کرد: کارگروه اشتغال شهرستان هر ۱۵ روز یکبار و بدون هیچ بهانه ای باید برگزار شود .

وی ادامه داد: برگشت خوردن تسهیلات تبصره ماده ۱۶ به استان، باعث سرشکستگی کارگروه اشتغال شهرستان است.

ناصری افزود: اعضای کارگروه اشتغال سامانه رصد را چک کنند و کارهای محوله را انجام دهید و مدیران بانک ها تا کنون همکاریهای لازم را انجام داده و از این بعد هم همکاری های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تسهیلات ماده ۱۶ تا پایان بهمن ماه سال جاری زمان دارد، گفت: اعتبارات جهاد دانشگاهی را مسئول امور بانون فرمانداری شهرستان، پیگیری کنند تا سهم شهرستان را از استان بگیریم.

بیکاری و اشتغال جوانان دغدغه خانواده های نهاوندی است

علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس نیز در این جلسه گفت: بنده در کنار مسئولان شهرستان با تمام نیز تمام توان و تلاشم در کنار برنامه‌های عمرانی و پروژه‌ها تسریع در امور اشتغال جوانان شهرستان خواهم بود.

وی اظهار داشت: در راستای اهمیت جایگاه جوانان و اشتغال آنان، پیگیری اعتبارات ملی را در دستور کار دارم که به زودی شاهد حصول نتیجه جلسات تهران در شهرستان خواهیم بود‌.

وی گفت: یک از دغدغه های مهم مردم شهرستان  بیکاری جوانان و اشتغال آنها است که در جهت اشتغال جوانان قدمهایی خوبی برداشته ایم.

وی افزود: به عنوان خدمت گذار مردم معتقدم که اشتغال جوانان یکی از کارهای اساسی است که کارهای خوبی در این زمینه در حال انجام است.

نماینده نهاوند در مجلس افزود: شما مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان تلاش کنید موانع اشتغال جوانان برداشته شود و اگر نهاوند توسعه یافته می خواهید باید همه مردم همراهی و همکاری کنند.

وی ادامه داد: پیگیر استفاده از معادن و منابع شهرستان هستیم و اگر نظارت بر روی تسهیلات ارائه داده شده باشد منجر به اشتغال جوانان خواهد شد.
 
شهبازی در پایان گفت: دست بوس سرمایه گذارانی هستیم که برای جوانان ایجاد اشتغال می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما