تازه های سایت

کد مطلب: 43632
4. آبان 1399 - 8:15
روزهای سیاه و بحرانی کرونا در کشور همچنان تداوم دارند و شهرستان نهاوند نیز اوضاع فوق حادی دارد و از روز دوشنبه محدودیت های شدید کرونایی در این شهرستان اعمال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، روزانه بیش از ۱۰ نفر در نهاوند به کرونا مبتلا می‌شوند و ظرفیت بیمارستان‌های شهرستان هم محدود و یکی از بیمارستان ها تکمیل و دیگری در آستانه پر شدن است و شرایط را فوق بحرانی کرده است.

در این شرایط فوت شدگان در شهرستان باید شبانه دفن شوند و فوت شدگان کرونایی نیز تواسط عوامل بهداشت بدون حضور خانواده متوفیان خاکسپاری می‌شوند و برای دریافت گواهی فوت باید از کمیته برگزاری مراسمات ستاد کرونا شهرستان مجوز دریافت کنند.

هرچند متاسفانه اخبار و تصاویری از برگزاری مراسم ختم و عروسی در این شرایط منتشر می‌شود که نشان دهنده اوج بی توجهی به هشدارها است و سلامت مردم را تهدید می کند ولی مسئولان قضایی و انتظامی شهرستان بر برخورد قانونی با برگزاری اینگونه مراسم ها تاکید کردند و در این رابطه چند نفر را بازداشت و چند مراسم را نیز لغو کردند.

در شرایطی که کرونا روی دور رکوردشکنی در ایران است وضعیت نهاوند هم هر روز بدتر می شود و در این میان وضعیت روستاها بدتر گزارش شده است و خبرها حکایت از موج گسترده کرونا و ابتلای خانوادگی و افزایش آمار ابتلای جوانان به کرونا حکایت دارد.

با این وجود شرایط برای مردم عادی شده است، عده ای همچنان سماجت می کنند و کرونا را دروغ و مسخره می کنند عده ای گرانی و فشارهای اقتصادی را مهم تر از کرونا می دانند و عده ای هم بی خیال شده اند و عده ای هم کرونا را قاتل بی رحم می دانند و سخت و محکم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، ماسک می‌زنند و فاصله اجتماعی را رعایت می کنند و کمتر از خانه خارج می شوند.

در نهاوند چندین دکتر، پرستار، مدیر، بهورز و نیروهای کادر درمان به کرونا مبتلا شده اند و وضعیت هر دو بیمارستان بحرانی است جایی که دکتر مسعودی رئیس سازمان نظام پزشکی نهاوند می گوید با ارتش برای برپایی بیمارستان صحرایی در نهاوند گفتگو کرده ایم.

آمار مرگ و میر کرونا در ایران و نهاوند چند روزی است که به شدت افزایش یافته است، آمار‌هایی که روز‌های سیاه کرونایی را برای مردم ایران رقم می‌زنند.

بر اساس آخرین بررسی‌های با پایان ماه محرم و صفر، عروسی ها شروع شده اند، آن هم عروسی ها مجلل با خوانندگان معروف و جمعیت های چندصد نفری که تصاویر آن در فضای مجازی هم منتشر می‌شود.

در شرایط کنونی به نظر می‌رسد نگرانی مردم از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم همکاری مردم با مسئولان بهداشت موجی از نگرانی را به وجود آورده است.

مانند وضعیت کشور آمار مبتلایان و فوت شدگان در نهاوند همچنان سیر صعودی دارد و مبتلایان به کرونا در نهاوند با ثبت ۱۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۲۴ نفر رسیده است.

در حال حاضر در دو بیمارستان علیمرادیان و شهید قدوسی نهاوند بیش از ۱۳۰ نفر بیمار کرونایی بستری هستند و تعداد فوتی ها کرونایی در روزهای اخیر بیش از ۱۰ نفر گزارش شده است.

مراجعه مردم به مطب های پزشکان، مراکز درمانی و بیمارستان های زیاد است و اورژانس بیمارستان ها و بخش “سیتی اسکن” همچنان شلوغ است.

تعداد بیماران کرونایی روستاهای بخش پایین نهاوند و بخش خزل و گیان بیشتر از سایر نقاط شهرستان است و این روزها وضعیت بیماران کرونایی بد حال و تعداد بیشتری نیاز به بستری دارند.

به گزارش پایگاه خبری گرو؛ وضعیت فوق قرمز نهاوند باعث شده است که طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت اعمال محدودیت شدید در روز دوشنبه در این شهرستان و ۴۲ شهر دیگر اعمال شود تا شاید امار مبتلایان کاهش یابد.

این محدودیت‌ها در گروه مشاغل درجه دو، سه و چهار از روز دوشنبه به مدت یک هفته اعمال می‌شود و تویسرکان، رزن و نهاوند از استان همدان مشمول اعمال محدودیت‌ها خواهند بود.

مهم تر از اعمال محدودیت ها، رعایت دستورات بهداشتی توسط مردم است و مردم باید بدانند شهرستان نهاوند در چه وضعیت بدی قرار دارد و باید این شرایط را درک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما