تازه های سایت

کد مطلب: 43433
12. مهر 1399 - 8:06
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه ۶۲ واحد پرورش ماهی در خواهرخوانده شیلات ایران وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۴۶ استخر پرورش ماهی در شهر نهاوند فعال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، کریم حاجی باباعلی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ماهی در نهاوند ۲۵۰۰ تن در سال است، اظهارکرد: درحال حاضر ۴۶ استخر پرورش ماهی با تولید ۱۱۰۰ تن ماهی فعال است.

وی با بیان اینکه چهار واحد تکثیر ماهی در این شهرستان وجود دارد، از احداث یک استخر پرورش ماهی خبرداد و گفت: همچنین دو واحد حدواسط در شهرستان نهاوند فعالیت دارد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه هم اکنون کلزا در مزارع این شهرستان درحال کشت است، افزود: در سال گذشته ۲۵۰ هزار هکتار کلزا در نهاوند کشت شده که از این سطح ۷۵۰ هزار تن محصول تولید شده است.

حاجی باباعلی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته به علت اینکه کشاورزان نهاوندی استقبال کمی از کشت کلزا داشتند بازخورد خوبی در تولید این محصول نداشتیم، اظهارکرد: امسال قیمت این محصول افزایش چشمگیری داشته و از خرید دولتی خارج و آزاد شده است.

وی با اشاره به اینکه درطی سال گذشته ۶۲۰۰ دهکتار کلزا در مزارع نهاوند کشت شده بود، تصریح کرد: در کشت کلزا محدودیتی در دادن کود شیمیایی نداریم وبه انداره نیاز کشاورزان کود شیمیایی داده می‌شود وبه اعضای هر هکتار شش میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت می‌شود و همچنین کارشناسان کشاورزی تا مرحله برداشت در کنار کشاورزان خواهند بود.

وی در پایان اظهار کرد:پیش‌ بینی ما با چیزی که محقق می شود خیلی فاصله دارد آن هم به دلیل این است که در سال گدشته قیمت آن پایین بوده و کشاورزان استقبالی چندانی نمی‌کنند اما اگر امسال شرایطی که گفته شده اجرایی شود برای سال‌های آینده رو به استقبال قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما