تازه های سایت

کد مطلب: 43351
6. مهر 1399 - 8:32
ماجرای دل بریدن یکی از غواصان عملیات والفجر ۸ و نحوه دل بریدن از تنها عضو خانواده اش شنیدنی و برای همه ما عبرت آموز است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  صفی الله خرم آبادی رزمنده نهاوندی دوران دفاع مقدس خاطره عحیب و درس آموزی را از نحوه شهادت و مهیا شدن یکی از غواصان عملیات والفجر ۸ برای انجام عملیات و شهادت نقل می کند که در ادامه می بینید.

ابن رزمنده نهاوندی گفت: شب شروع عملیات الفجر ۸ در منطقه فاو غواصان باید از اروند می گذشتند که نحوه شهادت یکی از جوانان غواص که تنها سرپرست خواهرش بود؛ بسیار ‌تاثیر گذار و برای همه ما درس است.

وی بیان کرد: یکی از غواصان که سن و سالی هم نداشت در این عملیات قرار بود به همراه سایر غواصان از اروند عبور کند که قبل از شروع عملیات به فرمانده گفت؛ اگر من داخل آب نرفتم من را هل دهید و حتما در داخل آب بیندازید.

وی ادامه داد: فرمانده از این جوان سوال کرد چرا؟ اگر میترسی یا مشکلی داری برگرد که این جوان غواص هم گفت نه ترسی ندارم از این هراس دارم که دلبستگی به خواهرم مانع انجام ماموریتم شود.

خرم آبادی گفت: این جوان شجاع به فرمانده گفت که پدر، مادر، خواهر و برادرم را در تصادف از دست داده ام و فقط یک خواهر کوچک دارم که الان که به جبهه آمدم خواهرم را پیش همسایه گذاشته ام تا از او نگهداری کند.

وی افزود: این جوان غواص بعد از اعلام شروع عملیات اولین نفر در داخل آب رفت و اولین نفر هم شهید شد که واقعا کار بسیار بزرگی بود و اینگونه جوانان ما از همه چیز خود گذشتند و با خدا معامله کردند.

در ادامه بیان این خاطره را از زبان صفی الله خرم آبادی رزمنده نهاوندی مشاهده می کنید.

 

دیدگاه شما