تازه های سایت

کد مطلب: 42759
24. مرداد 1399 - 8:19
مسئول شورای مذهبی هیاتهای حسینی نهاوند گفت: مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نهاوند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمدکریم بحیرایی با بیان اینکه زندگی ما ایرانیان با امام حسین(ع) گره خورده است اظهار کرد: امسال متاسفانه به واسطه بیماری کرونا شرایط خاصی در کشور ایجاد شده که لازم است با تدبیر هم عزاداری‌ها برگزار شود و هم وضعیت بیماری تشدید نشود.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام همیشه منتظر فرصتی هستند که اعتقادات مردم را تصعیف کنند گفت: بنابراین باید در عین حال که مراسم عزاداری را برگزار می‌کنیم پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کرده باشیم.

مسئول شورای مذهبی هیات‌های حسینی نهاوند با بیان اینکه دغدغه هیات‌های عزاداری در شهرستان توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری و ستاد ملی مقابله با کروناست افزود: طی جلساتی که با مسئولان هیات‌های مذهبی داشته‌ایم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل ویژه عزاداری تاکید داشیم.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های مربوطه گفت: امسال عزاداری ها هم در فضای باز و هم در فضاهای مسقف برپا می‌شود که البته هر کدام نیز مطابق با شرایط خاصی انجام می‌گیرد.

 بحیرایی گفت: برنامه‌هایی مانند علم‌کشی، تعزیه، آتش زدن خیمه و شیرخوارگان حسینی که باعث تجمع افراد می شود طبق دستورالعمل ممنوع بوده و هیات‌های حسینی ملزم به رعایت آن هستند.

وی افزود: از سوی دیگر برگزاری مراسم هیات‌های عزاداری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین هر نفر دو متر و با ظرفیت یک چهارم در نظر گرفته شده که حداکثر زمان برگزاری مراسم در فضای سرپوشیده نیز یک ساعت تعریف شده است.

نایب رئیس شورای مذهبی هیات‌های عزاداری استان همدان با بیان اینکه مراسم سینه‌زنی فقط در فضای باز امکانپذیر است عنوان کرد: اگر هیاتی در پی برگزاری مراسم سینه‌زنی است باید حتما در فضای باز و حداکثر به مدت دو ساعت باشد، در این شرایط نیز فاصله‌گذاری دو متر موضوعی قطعی بوده و استفاده مستمر از ماسک نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: به منظور رفاه عزاداران هیات‌هایی که امکان سینه زنی در فضای بسته را ندارند طبق هماهنگی‌هایی که با آموزش و پرورش شده، آنها می‌توانند از محوطه مدارس محله خود استفاده کنند.

بحیرایی در پایان گفت: در شهرستان نهاوند مجموعا ۲۰۰ هیات حسینی به ثبت رسیده که طی جلساتی از مسئولین هیاتها تعهد گرفته شده تمامی نکات مورد نظر را رعایت کنند تا ضمن برگزاری مراسم عزاداری برای کسی مشکلی بوجود نیاید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما