تازه های سایت

کد مطلب: 42719
21. مرداد 1399 - 8:07
رئیس دانشگاه ملی نهاوند گفت: طرح ملی برندسازی گیاهان دارویی شهرستان نهاوند در حوزه دانشگاه این شهرستان مورد تایید وزارت علوم قرار گرفته است که امسال همایش ملی در این خصوص برگزار خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین مرادی مخلص در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با برنامه دانشگاه‌ برای بازگشایی سالتحصیلی جدید در شرایط کرونا گفت: با بر بهره‌گیری از فصل تابستان برای جبران کاستی‌های پیشین و تقویت زیرساخت‌های آموزش الکترونیکی، برنامه آموزشی نیمسال تحصیلی آینده از طریق آموزش مجازی و الکترونیکی تدوین و فراهم شده است.

در این نشست حسین مرادی مخلص وضعیت فعلی دانشگاه و چشم انداز آینده فضای علمی و دانشگاهی شهرستان را چنین بیان کرد: افق پیش رو با توجه به ظرفیت بالای شهرستان از نظر منابع طبیعی و نیز همخوانی و هم سویی آن با رشته های تخصصی در دانشگاه نهاوند مثبت ارزیابی کرد که مصداق آن رشد ۴۰۰ درصدی فعالیت های پژوهشی و ثبت مقالات ISI و تالیف ۱۸ کتاب توسط دانشگاه است، که در این راستا از نقش اصحاب بزرگ رسانه که منادیان آگاهی و یاوران دانشگاه در انعکاس به موقع اخبار علمی و پژوهشی بوده‌اند، غیرقابل انکار است.

رئیس دانشگاه ملی نهاوند در ادامه بیان کرد: طرح ملی برندسازی گیاهان دارویی شهرستان نهاوند در حوزه دانشگاه نهاوند مورد تایید وزارت علوم قرار گرفته است که امسال همایش ملی در این خصوص برگزار خواهیم کرد البته باتوجه به وضعیت فعلی کرونا ممکن است ناچارا بصورت مجازی برگزار کنیم.

مرادی مخلص در خصوص برنامه برای افزودن رشته‌های تحصیلی با توجه به نیاز شهرستان، گفت: ما سه آیتم را در این خصوص مد نظر و در دستور کار قرار داده‌ایم که شامل: توانمندسازی بانوان، تحکیم بنیان خانواده و کشاورزی می‌باشد.

رئیس دانشگاه ملی نهاوند از راه اندازی واحد امور بین‌الملل دانشگاه و کمیته گردشگری  براي ارزيابي برنامه هاي سند راهبردی توسعه شهرستان در حوزه گردشگری و جذب توریسم خبر داد.

وی افزود: ضرورت دارد تا از ظرفيت علمي موجود در دانشگاه ها در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری استفاده شود که در حوزه گردشگری و جذب توریسم با دو کشور چین، اتریش و اتحادیه اروپا از طریق واحد امور بین الملل وارد مذاکر شده ایم تا سفری به نهاوند داشته باشند که این موضوع با توجه به شرایط کرونا به آینده موکول شده است.

مرادی مخلص درخصوص سطح دانشگاه نهاوند گفت: ما بیشترین جذب دانشجو را داشتیم در حالی‌که برخی دانشگاه‌ها جذب منفی داشتند

دیدگاه شما