تازه های سایت

کد مطلب: 42689
17. مرداد 1399 - 8:45
با حضور رئیس کل دادگستری استان همدان مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، با حضور محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان و با حضور امام جمعه، نماینده مردم نهاوند در مجلس  و جمعی از مسئولان شهرستان نهاوند رئیس جدید دادگستری نهاوند معرفی شد.

در این مراسم از زحمات یونس طرهانی رئیس سابق دادگستری نهاوند تقدیر شد و علی کاظمی به‌عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان معرفی شد.

 محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان پیش از این مراسم به همراه دادستان و رئیس دادگستری شهرستان نهاوند به مقام شامخ شهدای شهرستان و شهید حاج میرزا محمد سلگی ادای احترام کرد.

محمد رضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان در این مراسم گفت: در راستای سند تحول قوه قضائیه که مبتنی بر گام دوم انقلاب است باید کادر سازی شود و کار به نیروهای جوان و انقلابی سپرده شود.

وی با تاکید بر انجام کار مردم در دستگاه قضائی  اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات مردم در سند تحول قوه قضائیه بسیار مهم است.

رئیس کل دادگستری همدان افزود: بحث کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی در دستور کار است و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی بیان داشت: خیلی از پرونده ها با کمک بزرگان و معتمدان و نهادهای مردمی می‌توان به مصالحه ختم شوند.

عدالتخواه افزود: یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضائی الکترونیکی شدن فرآیندها است تا مراجعات کمتر می‌شود.

وی با اشاره به آمار پرونده های معوق شهرستان گفت: از رئیس جدید دادگستری شهرستان انتظار است که حدود ۴۰۰ پرونده معوق شهرستان هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

رئیس کل دادگستری همدان اظهار داشت: به مجموعه قضات نهاوند ۳ نفر اضافه می‌شوند تا مشکل کمبود نیرو نیز حل شود.

تعیین تکلیف ۶۲۰۰ پرونده معوق

یونس طرهانی رئیس سابق دادگستری نهاوند در این مراسم گفت: همه تلاش ما خدمت به مردم و کم کردن مشکلات شهروندان در این مدت بوده است.

وی اظهار داشت:۶۲۰۰ پرونده معوقه در سال گذشته تعیین تکلیف شده است و در ۴ ماهه اول امسال ۸۳۳ پرونده معوقه تعیین تکلیف شده است.

طرهانی گفت: در حوزه پیشگیری جز سه شهرستان برتر استان بودیم و با ایجاد نهادهای داوری و استفاده از ظرفیت مردمی برای حل و فصل مشکلات مردم استفاده کردیم.

وی افزود: ۴۵ درصد پرونده های ارجاعی به شورای حل اختلاف نهاوند مصالحه شده است و ۱۴ درصد افزایش پرونده خروجی در شهرستان داشتیم.

برای رفع موانع و جهش تولید آمادگی داریم

علی کاظمی رئیس جدید دادگستری نهاوند نیز در این مراسم گفت: اهداف، طبق فرمایشات رهبر انقلاب و سند تحول قوه قضائیه مشخص شده است و ما همه باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی بیان داشت: کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها، تکریم ارباب رجوع و تعیین تکلیف پرونده های معوق و کاهش جمعیت کیفری از جمله برنامه ها در دادگستری شهرستان خواهد بود.

کاظمی افزود: برنامه های خوبی برای پیشگیری از وقوع جرم در دست اقدام داریم و در عین حال با هنجارشکنان برخورد قانونی می‌شود.

رئیس جدید دادگستری نهاوند ادامه داد: در راستای جهش تولید و برای رفع موانع تولید آمادگی داریم و اقدامات لازم را انجام می دهیم.

وی در پایان گفت: اقدامات رئیس قبل را ادامه خواهیم داد و با هماهنگی خوبی که با مجموعه شهرستان خواهیم داشت کار مردم را پیگیری خواهیم کرد.

دیدگاه شما