تازه های سایت

کد مطلب: 42351
23. تير 1399 - 8:49
امام جمعه نهاوند گفت: دشمنان برای رواج بی بند و باری و از بین بردن عفاف و حجاب برنامه ریزی کردند چون می دانند رواج این فرهنگ اسلامی موجب آرامش روانی جامعه و فرد و تربیت فرزندانی صالح می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در گفت و گو با خبرنگار ما؛ با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: در دین مبین اسلام بر رعایت فرهنگ عفاف و حجاب در بین مردان و زنان برای کاهش معضلات اجتماعی و فردی تاکید شده است.

وی افزود: اگر در جامعه فرهنگ عفاف و حجاب حاکم شود مشکلات اخلاقی جامعه کمتر می شود، ازدواج ها دوام پیدا می کند و فرزندان صالح پرورش می یابند که این خوشایند دشمنان اسلام نیست.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: در هر جامعه ای که بی حجابی، روابط نامشروع و بی بند و باری رواج پیدا کرد آرامش آن جامعه به هم خواهد می خورد و مشکلات متعدد به وجود می آید.

حجت الاسلام مغیثی به موضوع ازدواج سالم به عنوان یکی از امور مهم در نهادینه شدن فرهنگ عفاف و پاکدامنی در جامعه اشاره کرد و گفت: ازدواج نقش مهمی در سلامت دین و حفظ جامعه ایفا می کند به همین دلیل در دین اسلام بر تشکیل خانواده بسیار تاکید شده است.

وی خاطر نشان کرد: در جامعه ای که ازدواج معنایی نداشته باشد و زن و مرد تعهدی به هم نداشته باشند؛ آرامش روحی و روانی وجود ندارد و معضلات اخلاقی جامعه بیشتر می شود.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: فرهنگ زندگی غربی، عفاف، حجاب و بنیان خانواده را هدف قرار داده است و دشمنان با اقدامات فراوان درصدد هستند جلوی تربیت فرزندان صالح را بگیرند.

حجت الاسلام مغیثی اظهار داشت: در سال ۱۳۱۴ رضاخان با زور و اجبار می خواست حجاب را از بین ببرد و با مقاومت علما و مردم مواجه شد و امروز همان دشمنان با ابزار ماهواره، فضای مجازی و فیلم ها درصدد از بین بردن فرهنگ عفاف و حجاب هستند.

وی گفت: امیدواریم روز به روز آگاهی نسل جوان و خانواده های ما در مورد برنامه های شوم برای ضربه زدن به عفت جامعه بیشتر شود و خانواده ها تن به فرهنگ مخرب ندهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما