تازه های سایت

کد مطلب: 42105
4. تير 1399 - 15:30
مراسم کلنگ زنی پروژه فرآوری دولومیت نهاوند با حضور مدیرعامل شستا، استاندار همدان و مسئولان استانی و محلی در نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، با حضور مدیرعامل شرکت شستا و استاندار همدان مراسم کلنگ زنی شروع عملیات احداث پروژه 60 میلیارد تومانی فراوری سنگ معدنی دولومیت نهاوند برگزار شد.

محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت شستا در این مراسم گفت: سود خالص شرکت شستا دو برابر شده است و عرضه بخشی از سهام این شرکت اتفاق بسیار مهمی بود که رقم خورد.

وی اظهار داشت: با حمایت مسئولان استانی و محلی پروژه فراوری سنگ دولومیت امروز در نهاوند کلنگ زنی شد و زمینه توسعه بخش معدنی در این شهرستان را فراهم خواهد کرد.

با حمایت بیشتر مسئولین استانی و محلی و در راستای اشتغال‌زایی این طرح به یاری خدا در مدت یک سال احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

اعتبار 60 میلیارد تومانی پروژه دولومیت نهاوند

سعید لقمانی مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نیز در این مراسم گفت: این طرح خدمت ماندگاری در این منطقه خواهد بود و با توجه به شرایط اقتصادی سعی می‌کنیم این طرح هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: شرکت فرآورده‌های نسوز یکی از قدیمی‌ترین صنایع در کشور است و در بخش‌های دیگر صنعت کشور نیز از تولیدات این شرکت استفاده می‌کنند.

لقمانی افزود: با تحقیقات زیادی که انجام داده‌ایم به این نتیجه رسیدیم که دولومیت استان همدان و نهاوند دارای بالاترین کیفیت است.

وی گفت: این طرح بااعتبار 60 میلیارد تومان و با تولید بیش از 100 هزار تن "دولومیت کلسینه " در سال در مدت یک سال ساخته می‌شود و در فاز نخست بیش از 70 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

 

سرمایه‌گذاری در معدن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر و مهم است

غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین نیز در این مراسم گفت: در تمام مراحل مربوط به عملیات معدنی از کشف تا استحصال و فراوری مواد معدنی تمایل داریم به‌عنوان یک شرکت سرمایه‌گذار مشارکت داشته باشیم.

وی اظهار داشت: مشارکت در طرح‌های معدنی و سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مهم و مؤثر است و نیاز ارزی مشور را تأمین می‌کند.

سلیمانی افزود: استان همدان ازجمله استان‌های دارای معادن مهم در کشور است و کلنگ زنی امروز در نهاوند باعث ورود ما به این حوزه در استان همدان شد.

وی بیان داشت: حوزه معدن جایگزین مناسبی برای صادرات نفتی است و استان همدان دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه معادن دولومیت است شهرستان نهاوند نیز دارای بزرگ‌ترین منابع دولومیت کشور است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین ادامه داد: این طرح‌ها باعث اشتغال‌زایی زیادی می‌شوند و باعث توسعه می‌شوند و گردش مالی زیادی دارد و به‌طوری‌که حدود 30 درصد از هر 8 هزار میلیارد دلار گردش مالی مربوط به معادن است.

 

فعالیت 280 معدن در استان همدان

سید سعید شاهرخی استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: نهاوند ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه‌های مختلف معدنی دارد که باید از این ظرفیت در راستای اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: این ظرفیت عظیم در نهاوند نشان می‌دهد جای کار در حوزه معادن در این شهرستان بالا است.

استاندار همدان بابیان اینکه بیش از 30 نوع ماده معدنی در استان وجود دارد، گفت: این استان دارای معاون مختلفی است که ارزش بالایی دارند و هم‌اکنون 280 معدن فعال در استان داریم که باید از خام فروشی آن‌ها جلوگیری شود و طرح امروز نهاوند نیز در راستای جلوگیری از خام فروشی است.

وی افزود: در سه سال برای شهرستان نهاوند ایجاد 6 هزار شغل را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حوزه معدن نقش مهمی در تحقق این موضوع دارد.

شاهرخی اظهار داشت: در طول سه سال این برنامه یعنی سال گذشته، امسال و سال بعد 1800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای شهرستان تعریف‌شده است.

 

واحد 6 هزار رأسی گاوداری صنعتی در نهاوند احداث می‌شود

علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس نیز در این مراسم گفت: در راستای جهش تولید و اشتغال‌زایی در شهرستان نهاوند معدن دولومیت نهاوند با سرمایه‌گذاری شرکت شستا به شرکت فرآورده‌های نسوز واگذار می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح باعث توسعه صنایع معدنی در نهاوند می‌شود و این شهرستان را به پایلوت فراوری دولومیت در کشور تبدلی می‌کند.

نماینده مردم نهاوند افزود: مساعدت برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی گاوداری، صنایع تبدیلی و کمک به بخش خصوصی در راه‌اندازی کارخانه قند نهاوند از دیگر درخواست‌ها از شرکت شستا است که تحقق این موارد خبرهای خوبی برای نهاوند است.

شهبازی گفت: مدیرعامل شرکت شستا با توجه به ظرفیت‌های شهرستان نهاوند قول داده‌اند که یک واحد گاوداری 6 هزار رأسی با سرمایه‌گذاری این شرکت در نهاوند در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی احداث این واحد شروع می‌شود.

 

دیدگاه شما