تازه های سایت

کد مطلب: 41681
30. ارديبهشت 1399 - 10:03
کافوی 56 نهاوندواقع در خیابان قیصریه که در حقیقت قلب شهرنهاوند است به مدت بیش از 30سال است که هیچگونه توسعه ونوسازی را به خود ندیده بود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، طلسم 30ساله کافوی 56 نهاوند شکست، شاید این عنوان خبر تعجب برانگیز باشد اما کاملا درست و به جاست.

بله، سال‌های زیادی بود که نبودن امکانات فنی وزیر ساخت مناسب، واگذاری در این منطقه مهم ازنهاوند را تقریبا به صفر رسانده بود واگر در مواردی هم واگذاری انجام می‌گرفت، بر پایه فناوری کهنه ومنسوخ شده pcm بود که عملا غیراز مکالمه، هیچ کاربرد مفید دیگری نداشت.

شاید علاوه بر اینکه موقعیت خاص و واقع شدن در یکی از شلوغ‌ترین معابر عمومی، قطعی و اختلال گریزناپذیر درطول عملیات توسعه، وترس ازمواجهه با انتقادات بخاطر قطعی موقت، از مهمترین دلایل این تاخیر سه دهه ای بود اما، نبود یک اراده قوی وعزم جزم نیز می تواند مزید برعلت باشد.

ازاواخرسال 98 و با تاکید مدیریت مخابرات منطقه همدان مبنی بر اولویت توسعه در برنامه های سال 99 و تاکید وی بر اصلاح ونوسازی شبکه کابل و هوایی نهاوند، این اراده بالاخره به وجودآمد و طرح اصلاح و برگردان کافو 56 که درحقیقت یک کافوی راهبردی در قلب شهر نهاوند است کلید خورد و با همکاری مهندس عسکری و همکارانشان در اداره نظارت واحد کابل مسی مخابرات منطقه همدان، مهندس صالحی رئیس مخابرات نهاوند وهمکاری و تلاش آقای بهرام شهبازی، پیمانکارطرح، عملیات تعویض کافو و برگردان شروع ودر کوتاهترین زمان ممکن انجام یافت و فعل خواستن در این عملیات به خوبی صرف شد.

از محسنات این طرح می توان به استفاده از متخصصین بومی و لوازم وتجهیزات ساخت داخل، ارتقاء ظرفیت از 1400 زوج به 3600،حذف کامل PCM، تامین نیاز منطقه تا حداقل 20 سال آینده وانجام این عملیات در زمان بسیار کوتاه اشاره کرد.

همچنین با اجرای این طرح، تمامی مشترکان منطقه مذکور می توانند بدون محدودیت از اینترنتADSLمخابرات استفاده نمایند.

جادارد که این عملیات از چندمنظرمورد توجه قرار گیرد؛ تکیه برتواناییهای متخصصین بومی، اجرای صددرصد عملیات از طراحی تا نظارت و اجرا در کوتاهترین زمان ممکن و با بهترین نحو، اعتماد به نیروهای کار عمدتا جوان و استفاده وتکیه برتجربه کارشناسان کارکشته می توان راهگشا باشد و اینکه باکمترین زمان وامکانات، می توان فعل خواستن را صرف نمود و نسبت به امر توسعه توجه و عمل نمود.

 

دیدگاه شما