تازه های سایت

کد مطلب: 41679
29. ارديبهشت 1399 - 16:33
فرماندار نهاوند گفت: با توجه به شیوع کرونا در استانهای هم جوار محورهای نهاوند به‌شدت کنترل می‌شود و برای اینکه به شرایط قرمز نرسیم نیازمند همراهی مردم هستیم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری فرماندار نهاوند در پانزدهمین جلسه قرارگاه زیستی و ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس مرگبار کرونا گفت: تنها راه مقابله با کرونا رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که نیازمند همراهی مردم هستیم.

وی اظهار داشت: مردم نهاوند اگر همراهی نکنند و مانند گذشته مدیریت نکنند به علت هم‌جواری با دو استان لرستان و کرمانشاه با موج دوم کرونا با شدت بیشتری روبرو می‌شویم.

فرماندار نهاوند با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان‌های هم‌جوار گفت: بیمارستان‌های نهاوند فقط در شرایط اضطراری و ویژه و حاد باید بیماران شهرهای هم‌جوار نهاوند را پذیرش کنند.

وی بابیان اینکه اگر رعایت نکنیم به شرایط قرمز می‌رسیم، افزود: جاده نهاوند به نورآباد به‌شدت کنترل می‌شود و هیچ خودروی از لرستان بدون نظارت و کنترل حق ورود به نهاوند را ندارد.

انتقاد شدید فرماندار نهاوند از وضعیت نانوایی‌های نهاوند

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اداره صمت، مرکز بهداشت و اتحادیه نانوایان باید وضعیت نانوایی‌های نهاوند را ساماندهی کنند، کیفیت نان نهاوند مرغوب نیست.

ناصری اظهار داشت: باید سر در نانوایی‌های متخلف پلمپ و بنر تخلف نصب شود تا مردم متوجه باشند چه نانوایی‌های بهداشت را رعایت نمی‌کنند و از آن‌ها نان خرید نکنند.

فرماندار نهاوند گفت: اگر کرونا مدیریت‌شده تا الآن به خاطر رعایت نکات بهداشتی و همراهی مردم بوده است و اگر بی‌توجه به هشدارها باشیم خطر در کمین خواهد بود.

وی ادامه داد: موقعیت شهرستان نهاوند به دلیل مجاورت و در مسیر بودن با ۲ استان کرمانشاه و لرستان موقعیت قرمز پیش‌بینی‌شده بود که باید به این موضوع توجه شود.

ناصری گفت: از مردم نهاوند درخواست کمک داریم تا فاصله گزاری اجتماعی و بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی بابیان اینکه شرایط خوبی نداریم، اظهار داشت: به مدت ۲ هفته ایستگاه ایست و بازرسی و تب سنجی در ورودی روستای قلعه قباد در مسیر محور نهاوند به نورآباد و بروجرد مستقر خواهد شد.

ناصری ادامه داد: نیازمند کارگروهی و همراهی هستیم و با نظارت بخشدار مرکزی از امروز تا ۱۵ خرداد با همکاری پلیس و بسیج و هلال‌احمر و شبکه بهداشت در ورودی نهاوند از سمت لرستان محدودیت ایجاد می‌شود.

وی گفت: اوضاع شهرستان تحت کنترل است، ولی چون برخی شهرهای اطراف شرایط خوبی ندارند ما باید برای حفظ سلامت شهروندان خودمان ورود کنیم.

فرماندار نهاوند با انتقاد از برگزاری مراسم‌های ختم با تعداد زیاد افراد افزود: متأسفانه مراسم‌های ختم در حال برگزاری است که این شلوغی علامت خوبی نیست و باید بخشداران و دهیارها این مراسمات را مدیریت کنند و اگر نمی‌توانند عزل می‌شوند.

نگرانی شهروندان نهاوندی از اوج‌گیری کرونا در چند شهر لرستان

در ادامه این جلسه سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه شهرستان و دبیر ستاد گفت: وضعیت نهاوند در حال حاضر زرد است و شرایط قابل پیش‌بینی نیست.

وی اظهار داشت: چند شهر از استان لرستان دارای وضعیت هشدار هستند و تردد بعضی افراد از این شهرها به نهاوند باعث نگرانی است و چند نفر هم به علت کرونا در بیمارستان علیمرادیان نهاوند بستری‌شده‌اند.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: برای مدیریت مراسمات باید راهکاری معقولانه در نظر گرفته شود چون در روزهای آینده هم احتمال شروع شدن مراسمات عروسی راداریم که باید فکر اساسی در این مورد شود.

وی پیشنهاد داد: نسبت به پیمانکارانی که سبب تجمع کارگران در بخش خزل می‌شوند و روزانه در تردد هستند اعلام‌جرم کنید تا پیگیری شود.

مختاری با تأکید بر لزوم اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: تاکنون مجوزی برای برگزاری راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز عید فطر در نهاوند صادر نشده است.

بستری شدن 12 نفر مبتلابه کرونا در نهاوند/ نگرانی در مورد میوه و سبزی‌هایی که از جنوب به نهاوند وارد می‌شوند

مومنعلی دارابی رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز در این ستاد گفت: در حال حاضر ۱۲ نفر به علت ویروس کرونا در بیمارستان علیمرادیان نهاوند بستری هستند که حال ۴ نفر آن‌ها وخیم است.

وی با گلایه از ورود برخی اقلام خوراکی به نهاوند اظهار داشت: میوه و سبزی‌هایی که از سمت جنوب و استان خوزستان به نهاوند وارد می‌شود نگران‌کننده است

دارابی ادامه داد: دفاتر املاک نهاوند از اجاره و یا رهن دادن واحدهای مسکونی به افراد جنوب و استان خوزستان خودداری کنند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما