تازه های سایت

کد مطلب: 41637
27. ارديبهشت 1399 - 8:12
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری نهاوند با بیان اینکه شهرستان نهاوند در خصوص شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد قرار دارد، گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم وضعیت قرمز خواهد شد و باید منتظر موج دوم این بیماری باشیم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مهدی جلالوند در جلسه هماهنگی بازگشایی مدارس شهرستان نهاوند ضمن قدردانی از اقدامات آموزش و پرورش در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: در رابطه با بازگشایی مدارس باید به این نکته دقت شود که این بازگشایی صرفاً برای رفع اشکال است و نیازی نیست همه‌ دانش‌آموزان در مدرسه حضور داشته باشند.

وی افزود: در این رابطه نیاز به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی گسترده دانش‌آموزان و اولیای آنها وجود دارد و باید اولیا کاملاً توجیه شوند که بازگشایی مدارس به چه منظوری انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری نهاوند با تاکید بر لزوم همراهی و همکاری دستگاه‌هایی همچون شبکه بهداشت، بخشداری‌ها، هلال احمر، گروه‌های مردم نهاد و... با آموزش و پرورش برای بازگشایی بدون استرس و نگرانی مدارس، رعایت پروتکل‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت را ضروری دانست.

وی گفت: هم‌اکنون شهرستان نهاوند از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد قرار دارد و اگر بی‌احتیاطی کنیم و نکات بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنیم، مطمئناً شاهد وضعیت نامطلوب و موج دوم بیماری در شهرستان خواهیم بود.

جلالوند با اشاره به لزوم ضدعفونی و گندزدایی مرتب مدارس، بر مواردی از جمله اطلاع‌رسانی گسترده به خانواده‌ها، جلوگیری از حضور دانش‌آموزان با علائم سرماخوردگی در مدارس و معرفی آن ها به مراکز بهداشتی، تهویه مناسب کلاس‌ها، در صورت امکان برگزاری کلاس در فضای باز، بازدید مکرر از مدارس توسط تیم آموزش و پرورش و شبکه بهداشت، وجود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در آموزشگاه و... تاکید کرد.

دیدگاه شما