تازه های سایت

کد مطلب: 41251
1. ارديبهشت 1399 - 8:22
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عباسعلی مغیثی گفت: اولویت امروز جامعه اسلامی و انقلابی ایران شرکت در رزمایش کمک مومنانه برای حمایت از خانواده‌های نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عباسعلی مغیثی، امام جمعه نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مومنانه گفت: مردم ایران اسلامی نشان دادند که در بحران‌ها و مشکلات پشتیبان یکدیگر هستند و شرایط کرونایی نیز یکی دیگر از عرصه‌هایی است که نیازمند همدلی و کمک به یکدیگر هستیم.

وی افزود: عده‌ای به خاطر تعطیلی کسب‌وکارها و گرانی دچار مشکل شده‌اند به همین دلیل رهبر معظم انقلاب مردم را به شرکت در رزمایش مواسات و کمک مومنانه فراخواندند.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه رمضان گفت: این ماه فرصت خوبی برای کمک به نیازمندان جامعه است و با توجه به طرح اکرام ایتام امسال خانواده‌های جدیدی که از کرونا لطمه خورده‌اند نیازمند کمک و مساعدت هستند.

حجت الاسلام مغیثی اظهار داشت: برای اجرای طرح کمک مومنانه ستادی در کشور تشکیل‌شده است و سپاه، مساجد و پایگاه‌های بسیج در قالب اجرای این طرح فعالیت دارند.

وی بیان کرد: از تمام خیرین که در این مدت کمک کردند قدردانی می‌کنیم و در این شرایط باید به محرومین کمک کنیم تا از این بحران عبور کنیم.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به احادیث و روایات در مورد کمک به همنوعان گفت: کمک مومنانه از دستورات دین مبین اسلام است و هرکسی بتواند در این راه کمک کند خداوند جایگزین آن را به او می‌دهد.

حجت الاسلام مغیثی افزود: به یاری خدا مردم مانند دوران دفاع مقدس به پشتیبانی از مدافعان سلامت می‌آیند و محور جمع‌آوری این کمک‌ها مساجد، مصلاهای نماز جمعه و پایگاه‌های بسیج هستند.

وی با بیان اینکه در این شرایط کرونایی برخی از اقشار واقعاً آسیب‌دیده‌اند، گفت: در شرایطی که کرونا و تحریم‌های ظالمانه آمریکا مشکل‌ساز شده است؛ اولویت امروز جامعه اسلامی و انقلابی ایران شرکت در رزمایش کمک مومنانه است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: در عرصه اجرای رزمایش کمک مومنانه همه عزیزان کمیته امداد، بهزیستی، خیرین و نیکوکاران و ستادهای مردمی مشارکت دارند و باید با بسیج و سپاه هماهنگی داشته باشند چون محوریت پایگاه‌های مقاومت و مساجد هستند که وظیفه اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌ها را بر عهده‌دارند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما