تازه های سایت

کد مطلب: 41144
24. فروردين 1399 - 9:08
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از بهبودی ۴۴۹ بیمار و مرگ 60 بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو،  دکتر رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان مرجع اصلی اعلام اطلاعات مرتبط با ویروس کوید ۱۹ گفت: از اسفند ۹۸ تاکنون ۶۰۷ مورد کرونا مثبت در استان همدان به ثبت شده است.

وی افزود: از این تعداد ۴۴۹ نفر بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند که معادل ۷۵ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: متاسفانه تعداد ۶۰ نفر از استان همدان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

حیدری مقدم اظهار داشت: تعداد افراد مبتلا به کرونا ویروس در نهاوند از ابتدا تاکنون ۸۶ نفر است.

وی در ادامه آمار شهرستانی ابتلا به کرونا را اعلام کرد و گفت: در اسدآباد ۴۷، بهار ۴۸، تویسرکان ۳۲، رزن ۳۷، فامنین ۱۱، کبودراهنگ ۵۰، ملایر ۶۸، نهاوند ۸۶، همدان ۲۲۱ مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شاخصی به نام بروز تجمعی وجود دارد که به ازای هر یکصدهزار نفر جمعیت چند نفر آلوده شده‌اند گفت: شاخص استانی ۳۶.۳ درصد است یعنی از هر صدهزار نفر ساکن در استان ۳۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود تجهیزات بیمارستانی تا حدود زیادی رفع شده است گفت: از لحاظ داروهای اختصاصی برای کرونا مشکلی در استان نداریم و امیدواریم خدواند یاری کند تا از این بحران عبور کنیم.

حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه بار سنگینی بر دوش همکاران ما خصوصا در بیمارستان‌هاست افزود: آنها و خانواده‌هایشان در معرض بیماری هستند.

وی خاطرنشان کرد: فاصله‌گذاری هوشمند هم می‌تواند به ما کمک کند مایحتاج ضروری کشور را تامین کنیم و هم از طرفی اگر رعایت نکنیم ریسک بسیار جدی بیماری را بالا ببرد که امیدوارم مردم به این موضوع توجه کنند.

 

 

دیدگاه شما