تازه های سایت

کد مطلب: 40878
29. اسفند 1398 - 9:20
دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: عملکرد و وضعیت کنترل مبادی ورودی شهرستان نهاوند قابل‌قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سید هادی مصطفوی در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا در شهرستان نهاوند، تصریح کرد: امروز هر شخص حاضر در جلسه وظایفی دارد که باید برابر قوانین آن را به بهترین نحو انجام دهد در غیر این صورت نیاز به حضور در جلسات نیست.

وی با تأکید بر اینکه مطالب باید مختصر بیان و در راستای اجرایی شدن اقدام شود، گفت: همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و جهاد گونه برای ریشه‌کن شدن ویروس کرونا تلاش کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند با اشاره به اینکه ویروس‌های جهش‌یافته پس از مدتی از بین می‌روند، گفت: برای سپری شدن این زمان با کمترین موارد ابتلاء باید در کنار هم باشیم و از ظرفیت‌های موجود به‌درستی استفاده کنیم.

وی افزود: در رابطه با کنترل مبادی ورودی شهرستان گلایه دارم لذا متولیان باید نسبت به این موضوع توجه کرده و جدی‌تر پای‌کار باشند.

مصطفوی با اشاره به مصوبات سال‌های گذشته مبنی بر در نظر گرفتن نقاط ایست و بازرسی، گفت: موارد موجود بررسی شود و نسبت به اجرایی شدن این مهم اهتمام داشته باشیم چراکه در حال حاضر شهرستان نهاوند دومین شهرستان استان همدان ازلحاظ آمار مبتلابه ویروس کرونا است.

وی با تأکید بر اینکه کنترل تردد از خارج به داخل شهرستان مهم‌تر از ترددهای داخلی است، گفت: انتظار داریم موارد مطرح‌شده به‌درستی اجرا شود.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: محدودیت‌های ترافیکی را بااطلاع رسانی به‌موقع از طریق رسانه‌ها و مبادی ورودی شهرستان با استفاده از بنر به اطلاع مردم برسد تا شاهد نارضایتی نباشم.

وی با اشاره به اینکه موضوعات مختلف در جلسه باید تفکیک‌شده باشد، گفت: در بحث مسائل فرهنگی هیئت‌امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی باید ورود کنند و در رابطه مسائل پیرامون فعالیت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند بابیان اینکه در بحث مسائل اجتماعی علاوه بر برخورد باید اغنا سازی هم صورت بگیرد، گفت: بعضی اقدامات حکومتی است که متولیان انجام می‌دهند اما در بحث آگاه‌سازی مردم و حساس شدن آنها باید فعالیت شود.

مصوبات ستاد کرونا لازم‌الاجراست و نیازی به مهلت قانونی در بحث پلمب و غیره ندارد و به‌محض ابلاغ قابلیت اجرایی دارد وی با اشاره به اینکه میدان اصلی میوه و تره‌بار شهرستان اوضاع خوبی ندارد، گفت: مصوبات ستاد کرونا لازم‌الاجراست و نیازی به مهلت قانونی در بحث پلمب و غیره ندارد و به‌محض ابلاغ قابلیت اجرایی دارد.

مصطفوی، افزود: به خانواده‌هایی که میهمان خارج از شهرستان دارند به‌صورت حضوری وبا استفاده از ظرفیت خانه‌های بهداشت سرکشی و تب سنجی و اقدامات کنترلی انجام شود تا شاهد کاهش آمار شیوع ویروس کرونا باشیم.

وی در بحث تعطیلی صنوف غیرضروری برابر دستورالعمل موجود، گفت: اداره امور مالیاتی شهرستان و دستگاه‌های خدمات رسان شامل آب، برق، گاز و تلفن می‌توانند باسیاست‌های تشویقی نسبت به تعطیلی اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند در بحث نانوایی‌ها نیز، گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نانوایی‌ها یک نفر را با رعایت کلیه نکات بهداشتی در اختیار بگیرند و نان‌ها را به‌صورت بهداشتی بسته‌بندی و به فروش برسانند تا آلودگی منتشر نشود.

وی بر لزوم تعطیلی آرایشگاه‌ها و پیرایشگاه‌ها و همچنین نظافت و ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی عمومی شهرستان تأکید کرد و گفت: امیدواریم با عمل درست به وظایف شاهد کاهش آمار ابتلاء در شهرستان باشیم.

دیدگاه شما