تازه های سایت

کد مطلب: 40690
12. اسفند 1398 - 9:17
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: خوشبختانه تا امروز در نهاوند موردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است و نتیجه آزمایش‌های موارد مشکوک منفی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تمهیدات لازم در شهرستان نهاوند برای مقابله با کرونا اندیشیده شده است و دستورالعمل‌های لازم در این زمینه به همه نهادهای مسئول ارسال‌شده است.

وی اظهار داشت: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در نهاوند تشکیل‌شده است و تصمیمات این ستاد برای همه دستگاه‌های مربوطه لازم‌الاجرا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: در این ستاد وظایف مختلفی برای دستگاه شهرستان پیش‌بینی‌شده است که باید اجرایی شود تا از بروز این بیماری جلوگیری شود.

دارابی گفت: خوشبختانه تا این لحظه هیچ‌گونه موردی از ابتلا به ویروس کرونا در نهاوند مشاهده نشده است و تست‌های گرفته‌شده منفی بوده‌اند.

وی بابیان اینکه مردم به شایعات توجه نکنند، بیان داشت: از افراد مشکوک تست گرفته‌شده است و خوشبختانه تاکنون در شهرستان نهاوند کسی به کرونا مبتلا نشده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: ستاد مبارزه با بیماری کرونا اخبار را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد از شهروندان درخواست می کنیم اخبار را از طریق خبرنگاران شهرستان و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند و به اخبار کذب توجهی نداشته باشند.

وی بابیان اینکه در فضای مجازی از ابتلا به این بیماری در نهاوند خبر می‌دهند، افزود: این اخبار مبنای درستی ندارند و کذب هستند و مردم به شایعات توجهی نکنند.

دارابی اظهار داشت: با هماهنگی با مسئولان زی ربط با شایعه سازان در مورد بیماری کرونا طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: شهروندان تا جایی که می‌توانند از تردد غیرضروری خودداری کنند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا این بیماری نیز کنترل شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: بهترین راه جلوگیری از انتقال این بیماری شست و شوی مداوم دست‌ها و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است و از مردم درخواست داریم به توصیه‌های پزشکی عمل کنند.

دارابی گفت: از میهمانان و همشهریان نهاوندی تقاضا داریم که در صورت داشتن علائم این بیماری به مرکز بهداشت اطلاع داده یا افراد مشکوک به بیماری شخصاً به بیمارستان‌ها مراجعه نمایند.

 وی بابیان اینکه تاکنون هیچ تیمی برای تست کرونا به درب منازل مراجعه نکرده است، افزود: طبق اعلام پلیس اگر افرادی اقدام به مراجعه به درب منازل برای تست کرونا کنند بدون مجوز است و عملی مجرمانه انجام داده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با اشاره به اینکه از مردم درخواست داریم در اجتماعات حضور نیابند، گفت: برای جلوگیری از انتشار این ویروس با همکاری نیروی انتظامی شهرستان نهاوند واحدهای عرضه‌کننده قلیان پلمپ می‌شوند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما