تازه های سایت

کد مطلب: 40204
28. دى 1398 - 8:15
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: 50 درصد سهمیه احداث گلخانه در نهاوند مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی‌نژاد اظهار کرد: بر اساس سند توسعه استان همدان، سهمیه احداث گلخانه نهاوند در سال جاری به میزان هفت هکتار در نظر گرفته شد که تاکنون سه و نیم هکتار از آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و چهار هکتار دیگر نیز در حال احداث است.

وی افزود: کشت گلخانه‌ای به عنوان سیاست راهبردی وزارت جهاد کشاورزی یکی از شیوه‌هایی است که می‌تواند مزایای خوبی از جمله اشتغالزایی بالا و تولید محصولات باکیفیت را در بخش کشاورزی به دنبال داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اضافه کرد: با توجه به بحران کم‌آبی و خشک شدن برخی چشمه‌ها در سال‌های اخیر که موجب چالش‌های جدی در بخش‌های مختلف استان به خصوص بخش کشاورزی شد توسعه واحدهای گلخانه مد نظر مسوولان قرار گرفت.

وی افزود: شهرستان نهاوند به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در زمینه کشت گلخانه‌ای نیز پیشتاز بوده و در این زمینه موفقیت‌های خوبی داشته است.

کمالی‌نژاد گفت: در حال حاضر در این شهرستان ۴۳ گلخانه فعال وجود دارد که برای ۴۳ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مجتمع‌های گلخانه‌ای مجوز احداث ۱۵ واحد گلخانه‌ای کوچک نیز صادر شده است افزود: با توجه به اینکه مجتمع گلخانه‌ای ۱۴ هکتاری روستای «علمدار» و فاز دوم مجتمع گلخانه‌ای «شهر برزول» نیز در حال احداث است با بهره‌برداری این مجتمع‌ها برای ۱۴۵ نفر دیگر اشتغال دائم ایجاد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در ادامه از احداث اولین مجتمع گلخانه هیدروپونیک استان در نهاوند به عنوان تحولی نوین در شیوه کشت گلخانه‌ای یاد کرد و افزود: کشت گلخانه‌ای هیدرو پونیک یا آبکشت شیوه‌ای نوین است که راهکاری مهم در صرفه‌جویی مصرف آب و خاک و جلوگیری از هدررفت این منابع پایه و افزایش تولید محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.

وی افزود: مجتمع گلخانه‌ای هیدروپونیک نهاوند اولین مجتمع استان است که در سطح چهار هکتار با سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی در این شهرستان در حال اجراست و با بهره‌برداری از آن برای ۱۴۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما