تازه های سایت

کد مطلب: 40098
18. دى 1398 - 8:55
مردم شهر و روستاهای شهرستان نهاوند با عشقی مثال‌زدنی و به‌صورت خودجوش مراسم عزاداری را به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مردم شهیدپرور شهرستان نهاوند بعد از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی با قلبی مملو از عشق و ارادت به سپهبد شهی حاج قاسم سلیمانی نسبت به برگزاری مراسم عزاداری اقدام کردند.

مردم بخش‌ها و روستاهای شهرستان نهاوند به‌صورت خودجوش اقدام به سیاه‌پوش نمودن مساجد، حسینیه‌ها کردند و در مناطق کوچک و بزرگ دسته‌های عزاداری سینه‌زنی به راه انداختند.

حماسه حضور مردم نهاوند در مراسم عزاداری در 14 دی‌ماه که در خیابان‌های سطح شهر با حضور هزاران نفر از دلدادگان به مکتب ایثار و شهادت برگزار شد در تاریخ این شهرستان روزی ماندگار رقم زد.

در حوزه علمیه خواهران و برادران نهاوند نیز با حضور طلاب، روحانیون و مسئولان مراسم باشکوهی برگزار شد.

جوانان نهاوندی با شور و شوقی مثال‌زدنی خود میاندار برگزاری مراسمات بودند و در هیئت‌های عزاداری با اجرای گروه‌های موزیک و دمام زنی حال و هوایی زیبا به مراسمات بخشیده بودند.

در شهرهای فیروزان، گیان، برزول و در نقاط مختلف شهر نهاوند نیز با سخنرانی امام‌جمعه، فرمانده سپاه و دیگر مسئولان مراسم باشکوهی برگزار شد.

بازاریان و اصناف نهاوند نیز با تعطیل کردن بازار شهرستان مراسم پرشوری را برگزار کردند و در فراق حاج قاسم بر سر و سینه زدند.

امام زادگان و بقاع متبرک نهاوند نیز میزبان خیل عظیم عزاداران در مناطق مختلف بود و قرائت قران و دعا نیز در این اماکن برگزار شد.

مردم متدین روستاهای نهاوند نیز با برگزاری مراسم‌های عزاداری یاد حاج قاسم عزیز و هم‌رزمانش را گرامی داشتند.

شورای شهر نهاوند نیز در اقدامی خوب میدان اصلی و مرکزی نهاوند را به نام حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری کرد.

همچنین شورای شهر گیان نیز تصویب کرد که یکی از بلوارهای اصلی این شهر مزین به نام سردار سلیمانی شود.

در روزهای آینده نیز مراسمانی در مساجد، حسینیه‌ها و گلزار شهدای گمنام نهاوند برای گرامیداشت یاد شهید حاج قایم سلیمانی برگزار می‌شود.

در ادامه تصاویری از برگزاری مراسمات عزاداری در مناطق شهری روستایی نهاوند را مشاهده می‌کنید.

دیدگاه شما