تازه های سایت

کد مطلب: 40016
11. دى 1398 - 8:32
کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: پس از ورود یک سامانه بارشی از سمت جنوب غرب، از امروز وزش باد در آسمان این استان آغاز شده و موجب بارش پراکنده باران در برخی از نقاط می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسن باقری‌شکیب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری در برخی از ساعات افزایش ابر، همراه با بارش پراکنده باران در ارتفاعات و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: انتظار بارش‌های قوی از این سامانه نداریم و روزهای پنجشنبه و جمعه آسمان استان پایدار پیش‌بینی می‌شود.

باقری‌شکیب عنوان کرد: از روز شنبه هفته آتی نیز سامانه جدید بارشی از سمت غرب وارد استان می‌شود و بارش باران و ریزش برف همدان را فرا می‌گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: به دنبال فعالیت این سامانه، دمای شبانه بیشتر نقاط استان تا روز شنبه بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش و از روز یکشنبه کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و همدان با پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری‌شکیب اظهار داشت: بیشینه دمای هوای همدان، ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما