تازه های سایت

کد مطلب: 39840
26. آذر 1398 - 8:28
رئیس اتاق اصناف نهاوند گفت: بازرسی از بازار نهاوند در آستانه شب یلدا تشدید می‌شود و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن حسنی در نشست خبری با خبرنگاران نهاوند گفت: با فعال‌تر شدن واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف نهاوند بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان نهاوند بیشتر شده است و مستمر و تداوم خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در آستانه شب یلدا برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بازرسی‌ها از واحدهای صنفی تشدید می‌شود و با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف نهاوند با اشاره با برخورد با متخلفان افزود: در 8 ماهه اول امسال 244 مورد واحدهای صنفی با توجه به تخلفاتشان جریمه شدند و این روند بازرسی‌ها ادامه دارد.

وی بیان کرد: قیمت گوشت قرمز در نهاوند به‌صورت هفتگی اعلام می‌شود و این قیمت در مقایسه با شهرهای اطراف کمتر است و کیفیت بسیار بهتری نیز دارد.

حسنی با اشاره به نظارت بر نانوایی‌ها گفت: 63 مورد جریمه واحدهای نانوایی‌ها نیز در این 8 ماه داشته‌ایم که پیشنهاد داده‌ایم سهمیه آرد واحدهای متخلف، کم و به نانوایی‌هایی که کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند اختصاص یابد.

وی کیفیت کم نان و عدم رعایت ساعت کاری و مسائل بهداشتی را مهم‌ترین تخلفات نانوایی‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: روزانه بیش از 200 مورد بازرسی توسط اتاق اصناف نهاوند در بازار نهاوند انجام می‌شود.

 رئیس اتاق اصناف شهرستان نهاوند در بخش دیگری از سخنانش افزود: حق عضویت اتاق اصناف در نهاوند بین 30 تا 60 درصد شامل تخفیف شده است و به‌طور میانگین اصناف می‌توانند تا 50 درصد تخفیف بگیرند.

وی گفت: فاکتورهای جعلی برخی عمده‌فروشان و بنکداران دلیل اصلی گران‌فروشی شده است تا حدود زیادی قیمت‌ها را کنترل کردیم.

حسنی بیان داشت: به بدهکاران که حق عضویت پرداخت نکرده‌اند تخفیف دهه فجر می‌دهیم و کسانی که بدهی دارند کل بدهی آن‌ها نصف می‌شود.

وی با اشاره به صدور پروانه توسط اتاق اصناف افزود: از ابتدای امسال 360 مورد پروانه کسب صادرشده است و 240 پرونده تمدیدشده است.

رئیس اتاق اصناف نهاوند در پایان گفت: برای کنترل بازار و نظارت بر بازار نیازمند همکاری مردم‌داریم و از شهروندان درخواست داریم که تخلفات را به شماره 124 اصناف گزارش دهند و بدانند که قطعاً رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما