تازه های سایت

کد مطلب: 39790
21. آذر 1398 - 8:57
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند گفت: باهدف ارائه مسائل حقوقی وقوع جرم و راهکارهای پیشگیری از آن طرح قاضی مدرسه در مدارس شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند، با حضور امام‌جمعه، فرمانده سپاه، دادستان، معاون فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان نهاوند برگزار شد.

سید هادی مصطفوی دادستان نهاوند در این جلسه گفت: دانش آموزان به‌عنوان جوانان و نسل آینده‌ساز کشور باید هرچه بیشتر با مسائل حقوقی و قضایی آشنا شوند و راهکارهای جلوگیری از وقوع جرم برای آن‌ها بیان شود.

وی اظهار داشت: با توجه به‌ضرورت آشنایی و آگاه‌سازی دانش آموزان نسبت به موضوعات حقوقی و قانونی و اطلاع از تکالیف قانونی در نظام اجتماعی و محدودیت‌ها و آزادی‌های مشروع طرح قاضی مدرسه در مدارس این شهرستان اجرایی می‌شود.

دادستان نهاوند ادامه داد: در این طرح مسائل مرتبط با امنیت و نظم عمومی، فضای مجازی و نحوه ارتباطات اجتماعی، رعایت حقوق الله و حقوق الناس، سلامت اجتماعی، پوشش اسلامی و بسیاری موضوعات حقوقی دیگر برای دانش آموزان بیان می‌شود.

 وی افزود: طرح قاضی مدرسه در راستای کاهش بزه و خودکنترلی اجتماعی و طبق توافق به‌عمل‌آمده با آموزش‌وپرورش جلسات مربوطه در مدارس با حضور قضات مجرب برگزار خواهد شد.

مصطفوی گفت: در این طرح هرچقدر بتوانیم به دانش آموزان آگاهی بخشی داشته باشیم در میزان کاهش معضلات اجتماعی مؤثر خواهد بود.

وی بیان کرد: این طرح باهدف استفاده از ظرفیت متخصصان خبره و قاضیان دادگستری در مدارس متوسطه دوره اول و دوم نهاوند اجرا می‌شود.

دادستان نهاوند افزود: اجرای مناسب این طرح قطعاً برکاتی دارد که آثار خود را در اجتماع نشان خواهد داد.

 وی گفت: در این طرح قضات دادگستری با حضور در مدارس و ایراد سخنرانی در خصوص مسائل حقوقی وقوع جرم و راهکارهای پیشگیری از آن، اطلاعات و تجربیات مفیدی را به دانش آموزان، اولیاء و کارکنان انتقال می‌دهند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما