تازه های سایت

کد مطلب: 39437
22. آبان 1398 - 10:12
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند گفت: در حال حاضر ۲۰ مرکز فنی و حرفه‌ای آزاد زیر نظر این مجموعه به آموزش رشته‌های مختلف مشغول هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو،احدالله ترکمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: به منطور زیر پوشش قرار دادن آموزش به تعداد بیشتری از روستاییان علاوه بر آموزش از طریق واحدهای سیار، آموزشگاه‌های آزاد در سطح برخی از روستاهای بزرگ شعبه دایر کرده و در زمینه صنایع دستی، آرایشگری و رایانه دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای بانوان روستایی خبر داد و افزود: در نیمه نخست امسال در پنج روستای شهرستان پنج دوره آموزشی برگزار شد که در این دوره‌ها ۶۸ نفر شرکت کردند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند گفت: البته برگزاری رشته‌های مهارت‌آموزی بانوان در مناطق روستایی متناسب با نیاز آنها انجام می‌شود که رشته‌های تابلوبافی، قالیبافی، صنایع دستی، نازک‌دوزی زنانه و شلواردوزی از مهمترین این رشته‌ها بوده است.

وی آموزش بانوان را یکی از راهکارهای توانمندسازی آنها و کمک به اقتصاد خانوار عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش بانوان در اقتصاد خانواده، آموزش‌های مهارتی علاوه بر توانمندسازی آنها راهی برای تحکیم بنیان خانواده به حساب آید.

ترکمان در پایان گفت: با توجه به اینکه پس از پایان هر دوره آموزشی گواهینامه برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود اما آنها می‌توانند با ارائه گواهینامه وام اشتغالزایی از مراکز ذیربط تسهیلات دریافت کنند.

انتهای پیام/ 3140/

دیدگاه شما